• sugen

Råd tack !!!

Hjälp mig att vägleda en nära person som tänker behålla ett barn när han själv är 17 år!!!

Jag behöver all hjälp att få tips ang. vad jag ska säga till min nära anhörig vars tjej och han är gravida. Han är 17 år bor hemma, har ingen gymnasieutbildning inget jobb och är absolut inte mogen till att skaffa barn!

Han och tjejen har varit tillsammans i 5 månader och nu tänker de behålla barnet som kommit till pga av att hon missat att tagig p-piller.....

Jag känner sig totalt handlingslös!

De kommer i morgon och då ska vi sätta oss ner och tala kring att de vill behålla barnet!

Självklart kommer jag at stötta de till hundra % den dag barnet födds men det är inte bra om de beslutar sig att behålla barnet!!

Tips och råd tack!

• Svar på tråden Råd tack !!!
  • sugen

Jo jag ska försöka få den berätta hur de tänker kring barnet och försöka  att de får berätta för och nackdelar...

Men det är ju sååå svårt! Jag vet ju själv hur man var när man var ung.

Själv har jag en 1 ½ åring som de gärna får "låna" en helg eller så och då tror jag att de snabbt inte tycker att det är lika roligt...

• sugen

Jag tror att Den blivade mamman som detta gäller om är mer mogen för att få barn men jag känner pappan för väl för att veta att det inte kommer att bli bra för honom! Jag tror också att det är mamman som driver på att behålla barnet!

• sugen

Dessa två går inte på något gymnasium ens eftersom de inte har betyg att komma in där! Därför går de två på en skola som förbereder de inför gymnasiet

Svar på tråden Råd tack !!!