Inlägg från: Henke Mammas älsklig |Visa alla inlägg
  • Henke Mammas älsklig

Råd tack !!!

Hej..
    Kanske är inte jag rätt person att svara eftersom jag bara var 18 skulle fylla 19 när jag fick mitt barn. Tala om för dom att tonårstiden försvinner. De måste vara villiga att offra mycket för det lilla barnet. De ska vara medvetna om att man har de ansvaret att inte be föräldrar och andra anhöriga sitta barnvakt varje helg för att kunna ut och festa. Festa, gå ut med kompisar, Hitta på något kul, gå ut och äta, resa, ta studenten. Det är mycket man får offra. Jag känner inte dessa personer med jag har sett föräldrar i min egen ålder som desvärre inte varit redo när de skaffat barn. Gör dem väldigt medvetna om allt detta. För trots att jag idag älskar mitt barn över allt annat i hela världen känner man ibland längtan efter att resa med kompisarna o slippa blöjor o nappflaskor. De bör också vara medveten om att kärlek vid 17 års ålder varar sällan för evit. Är de förbrädda på allt detta plus att vara upp 23 timmar om dygnt om barnet får kolik så tror jag de kan bli utmärkta föräldrar. Lycka till till dig och 17 åringarna vad de än beslutar sig för hoppas jag de blir till allas bästa. Mvh

Svar på tråden Råd tack !!!