är det tidigt att vända sig från mage till ryg vid 2 månader?
Min son är 2 månader. Igår vände han sig från mage till rygg 5 gånger. jag testade för att jag trodde att första gången var bara en tillfällighet, men nej.
Min son är 2 månader. Igår vände han sig från mage till rygg 5 gånger. jag testade för att jag trodde att första gången var bara en tillfällighet, men nej.
Hej!
Min grabb vände sig från mage till rygg vid sju veckor. BM var helt farscinerad, väldigt tidigt tydligen. Han har hållt huvudet jättetidigt också och vände från rygg till mage vid nästan fyra fulla m. Nu vid snart sex m (26e) ställer han sig på alla fyra och gungar så snart kryper väl eländet snart.. Huvva, med första barnet ville man bara att han skulle vara tidig men med andra och tredje har jag bara njutit av att de varit gulliga på sin filt.. Man vet liksom vad som väntar. ;)
nej, det gjorde min son också.
dock klarade han inte av det motsatta förrän han var 5 månader.
Det är nog ganska normalt. Det är oftast lättast att vända från mage till rygg än tvärtom. Huvudet är ju lite tungt så tyngdkraften brukar hjälpa till lite
Min dotter vände sig 6-7ggr från mage till rygg när hon var 2 månader.
Sen tog det tills hon var 4 månader innan hon gjorde det igen. Då endast 2-3ggr.
Nu vänder hon sig bara från rygg till mage och inte alls tvärtom...
Min Tuve är sju veckor och två dagar, han vände sig första gången idag från mage till rygg två gånger. Jag googlade lite och hittade en sida om barns utveckling där det stod att de skulle göra det vid fyra-fem månader så lite tidigt är det nog. Men alla är ju olika, det verkar kunna variera jättemycket ju.
Jakob var 5 veckor när han gjorde det.
vet inte om det är tidigt, men min son vände sig oxå vid den åldern.
Det beror nog lite på. Det mesta är normalt. Min dotter vände sig från mage till rygg när hon var fem veckor, och från rygg till mage kanske vid ungefär 9-10 veckor. Däremot skrattar hon inte så mycket än. (11 veckor)