När går slemproppen?
Går slemproppen i samband med vatten eller kan det skilja ngr dagar mellan dessa två ting?
Skriv gärna hur de va för er
Går slemproppen i samband med vatten eller kan det skilja ngr dagar mellan dessa två ting?
Skriv gärna hur de va för er
Jag tror att det kan dröja upp till tio dagar innan förlossningen sätter igång när slemmisen har dragit...
För mej gick den dock när jag var öppen ca 6.7 cm, och tre timmar senare föddes Lilja... =)
Slemproppen kan gå när som helst, ibland i samband med vattnet och ibland flera veckor innan. Går slemproppen väldigt tidigt så kan den t.o.m återskapas. Det är som sagt väldigt olika från person till person.
Hur ser det ut med den där slemproppen egentligen???
Den kan komma låååångt innan förlossningen sätter igång! Min kom 3 v innan och jag vart euforisk och trodde att det var på G, men ikke det tog ett bra tag till!
Olika där med... Den kan vara lite blodstrimmig, eller som i mitt fall, bara se ut som en stor, seg, genomskinlig slemklump....!
Min slempropp gick 2 veckor innan vattnet gick. Det kan dröja ganska länge innan bebisen tittar fram efter att slemproppen gått.
Slemproppen gick en vecka innan min pojke föddes. Men jag började vänta som bara den när slemproppen gick, eftersom jag hoppades att förlossningen skulle börja direkt. Till exempel tyckte jag inte att det var någon idé att laga middag den dagen, för vi skulle säkert snart åka till förlossningen ändå...
Igår och idag morse tyckte jag att det har kommit en stor gegg flytning.
Dock gul/vit.
Har även börjat fått lite mer mensvärk och kraftigare än innan.
Tror dock ej att det är slemmisen som har gått.
Varken slemm propp eller vatten har gått för mej någon gång,det har liksom kommit i slut skedet av förlossningen så det är nog jätte olika.
Min slempropp gick på fm och värkarna började sen 23.30 och 30 timmar senare var hon född. Vattnet gick inte av sig själv utan de tog hål på hinnorna några timmar innan hon föddes.
Denna grav har jag tappat av slemproppen i v 11 och v 17 och var då jättenervös för missfall men den har tydligen återskapats och nu syns inte skymten av den (två veckor kvar till BF)....
Min slempropp gick på fm och värkarna började sen 23.30 och 30 timmar senare var hon född. Vattnet gick inte av sig själv utan de tog hål på hinnorna några timmar innan hon föddes.
Denna grav har jag tappat av slemproppen i v 11 och v 17 och var då jättenervös för missfall men den har tydligen återskapats och nu syns inte skymten av den (två veckor kvar till BF)....
hade inga förkänningar alls, vattnet och slempropp gick samtidigt........
sen att värkarna igång.
Min slempropp gick på morgonen o värkarna startade på kvällen sen på natten när vi åkt in tog BM hål på säcken så vattnet gick...
Min slempropp har inte lossnat... Aaawwhh - har ju Bf imorgon!
Får se om den släpper och hur länge det dröjer innan bebisen vill titta ut.. *s*
Min slempropp lossnade runt 20-tiden & vattnet gick runt 05-tiden dagen efter. Vår lilla Ellen föddes sedan klockan 19:12