Wartner fungerade inte på mig. Jag tror som de ovanstående, att det är rätt effektlöst på fotvårtor eftersom de är så intryckta.
För att bli av med fotvårtor gäller det att sabba så många celler som möjligt, för då kommer vita blodkroppar och tar hand om vårtviruset samtidigt. Jag fick rådet en gång att använda en lödkolv och bränna bort mina vårtor (som jag har haft i 10+ år), men lär göra alldeles för ont.
Just nu är jag inne på min 5:e kur med apotekets starkaste vårtmedel, men den här gången tänker jag inte ge upp i förtid. Jag är dessutom mer ihärdig än någonsin. Har hållit på i 3:e vecka nu, och jag håller tummarna för att det vänder snart.
Min dagliga procedur:
Tar ett långt fotbad och filar vårtorna (gör ren filen efteråt, så att den inte smittar något annat område). Sen tar jag en skalpell och skrapar bort så mycket som möjligt av vårtorna. Efter det låter jag foten torka till. Därefter penslar jag på 3 lager av vårtmedlet och låter det torka. Sen tar jag på kirurgtejp så att det hålls på plats.
Det är ren tortyr att lägga på syra på nåt så känsligt, men om det tar bort vårtorna är det värt det. Tyvärr tar det evigheter att behandla bort vårtor. :(
Gå inte med bara fötter hemma, förresten. Det finns risk för att du smittar fler i familjen.