Hur ofta tömmer ni analsäckarna?
Hur ofta tömmer ni analsäckarna på er hund?
Hur ofta tömmer ni analsäckarna på er hund?
Man ska absolut inte tömma i förebyggande syfte. Det kan göra att de får problem istället. Som många sagt tidigare det gör man bara om hunden har besvär av dem.
Men om hunden bara åker kana så kör en avmaskning först. för det kan vaqra mask också...
Mi´n förra hund var väldigt osäker och tömde ut allt trevligt innehåll ur analsäckarna när han blev rädd.. Kaaaaatastrof luktade det!! Var bara at gå och duscha efteråt... inte kul när det hände i bilen och man sen fick stå och skrubba sätet för att ens kunna vistas där inne igen.
Mask hos hund ger inte klåda vid analöppningen... Det är många som tror det, eftersom springmask hos barn ger klåda på det sättet, men så är det inte hos hunden.
man hjälper hundar att tömma analsäckarna när de inte kan tömma dem själv och då går man till en vetrinär som kan göra det för det kan vara att hunden har analsäcksinflammation och behöver både spolas och antibiotika för det
men hur vet man om det är inflammation?? och hur ser sekretet ut som kommer ut när man trycker analsäckarna?? vår hund har problem titt som tätt och slickar sig mycket, men sen verkar det som han tömmer dom och slutar slickar sig så... men när jag kollade senast och tryckte kom det ut en gulaktig vätska som luktade BLÄÄÄÄÄÄ vidrigt.. svårt att förklara.. och efter det blev det bra. Vår hund har allergi och veterinären sa att det är vanligt med inflammation i analsäckarna om man är allergihund.
jag har aldrig tömt säckarna på ngn av mina hundar, då har ja iaf haft 6st.
Ja. Jag kommer inte börja pilla på doggens röv. Det får veterinären sköta vid eventuella problem.
Aldrig.
Han har inte haft några problem.
Skulle han ha problem så skulle vi åka till vetten.
Har aldrig tömt på mina hundar...det har dom skött själva. Man ska nog inte hålla på o pilla med sånt i "förebyggande" syfte. Det kan nog slå tillbaka och ge problem som inte alls funnits annars.
Har en kompis som hade en stor vovve, och han hade dom sista åren i sitt liv jätteproblem med analsäckarna. Hon fick åka varje månad och tömma dom. Veterinären visade henne hur hon skulle göra (eftersom det var så tätt mellan besvären) men hon kräktes och klarade inte av det
Hon har en son av sin gamla hund, och han är nu 5 år och inga problem.
Jag känner många med hund.. och som hunnit med flera hundar under åren. Men hon är den enda jag hört talas om som haft en med analsäcksproblem (tack o lov)
Och ALDRIG hört talas om att man i förebyggande ska börja tömma åt hunden.
aldrig
Behöver de tömmas så be veterinären visa, vår hund har vissa svårigheter och hon (veterinären) visade, men jag fick det inte att fungera, vilket gör att han varje gång man tar fast honom och kollar i baken (tex om han har skit i pälsen) blir rädd och darrar som ett asplöv.