Inlägg från: emmapemma4 |Visa alla inlägg
  • emmapemma4

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är jag skelleftebo på heltid. Har ju veckopendlat till Umeå under hösten men äntligen är dessa månader över. Pysselkväll låter trevligt och jag hänger gärna med. Behöver ju skaffa mig lite nya bekantskaper eftersom jag inte känner många här i Skellefteå. Jag kan de flesta kvällar. Torsdag är dock lite svårt.

Om det är någon som är fikasugen så träffas jag gärna på något sådant också, eller något annat för den delen.

Har ju läst en hel del i den här tråden men inte skrivit så ofta. Jag ska försöka vara lite mer aktiv nu när man är på rätt ort.

Karl 050823 och Bollen BF 071230
  • emmapemma4

Mina föräldrar ringde och sa att de hittat ett hus till oss Vem har råd att bo där? Boendekostnaden skulle vara på 48.000 i månaden. Helt sjukt!

Ang. pysselkväll så ska jag kolla med maken om det passar. Vad brukar ni pyssla med?

• emmapemma4

Anmäler mig till pysselkvällen men dock med en liten reservation. Ev. så kommer min syster hit så då får jag stå över.

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko från 17.00 och framåt.
    Dyk upp när det passar er.

Ta med eget fika så bjuder jag på dryck. Hör av er om ni vill veta var jag bor/behöver vägbeskrivning.

Lejko
    maltazar
    mountainmamma

• emmapemma4

Det som är svårt att veta är ju om det verkligen är svenskt trots att märkningen är det. Såg ni inte uppdrag granskning igår om icas ompaketering?!

• emmapemma4

jag tror också att det är på fler butiker än ica som ompaktering sker men varför skulle inte svenskmärkning kunna vara falsk om annat är det? Svenskt är ju dyrare och butikerna tjänar mer.

• emmapemma4

Jag hoppar över pysselkvällen ikväll. Orken tryter så det får bli en annan gång istället.

• emmapemma4

Bummelumman: Tack för tipset att man kan ta bort reklamen. Blev mycket snyggare då

Pissypoppi: Snygg bil. Vi är också på jakt efter något nytt. Skulle behöva en större nu när vi fyra men det är inte så lätt att hitta något då jag har en rätt så kräsen man. Han vill helst inte ha en större för han tycker inte att det finns några snygga och bra motoralternativ.

Är det någon som vet var det finns någon bra framkallning för digitalfoto här i stan? Gärna snabbframkallning.

Karl 050823 och Nora 071228
  • emmapemma4

Tänkte höra om det finns någon pysselaffär här i Skellefteå?
    Jag söker scrapbookingsaker, vattenfärg och pärlor.

Kan

• emmapemma4

Oj, mitt inlägg blev skickat innan jag skrivit klart.

Jag vet inte var gamla stora biografen låg men jag kanske hittar ändå.

Tänkte även fråga om det finns någon bra fotoställe där man kan snabbframkalla?

• emmapemma4

Tack, nu när du förklarar så tror jag faktiskt att jag sett den.

• emmapemma4

Ursäkta mitt eviga frågande men det är inte lätt att vara nyinflyttad.
    Är Folkets park och Folkparken samma sak? Vi ska gå och titta på Mora Träsk på lördag och det är på Folkets park men jag har ingen aning om var det ligger och har nu försökt leta lite på nätet men det enda jag hittar är Folkparken. Antar att det är samma men det är bäst att kolla tänkte jag.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~