• lilun

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

ojoj, mina ögon står i kors idag, sonen har varit vaken större delen av natten och naturligvis så har jag tusen saker att göra idag så inte har jag tid att lägga mig och vila.

• lilun

mammasknodd: näe det är inge roligt men han ta igen sig nu, sover som en stock så jag ska ta och fixa sakerna som jag ska göra och sen krypa ner i sängen ZZzzzzZz!!

• lilun

är det skyltsöndag imorgon? Har hört av vissa att det är först nästa söndag medans andra säger att det är imorgon....nån som vet?

• lilun

peda: vi brukar göra så att vi köper något tillsammans och oftast så blir det ju lite dyrare pryl/prylar då men vi tycker att det är mer värt att göra så, men alla är ju olika, vissa gillar ju överrsakningar andra inte....

• lilun

pissypopi: va....vem gör något så dumt..??!! Hoppas att bilen har klarat sig från skador. nån borde väl antingen ha sett eller hört nått för man kan väl inte välta en bil helt obemärkt?

• lilun

madigan: köp alkoholfi..har dock inte smakat den men alkoholfritt vin har jag smakat och det smakar inte så illa som jag trodde..fungerar ifallafall..och riskfritt

• lilun

måste få fråga varför det inte skulle förekomma svartstäd här på mcdonalds? Själv så har jag ingen aning men jag utesluter inget... Jag tror att man kan känna nån sorts lojalitet på det stället där man bor och kanske blundar för vissa saker. Tror säkert att dom paketerar om färsen här på maxi. Fick nyligen höra av en som hade jobbat på en mindre ort på ica där och redan på hennes tid (som hon uttryckte det) gjorde dom så och det var lääängesen sen hon jobbade på ica!

• lilun

maltazar: det borde ju kosta mer att slänga den eftersom då får dom ju inga pengar alls för köttet och lådan och plasten är nog inte så kostsam, så dom borde tjäna på att sälja den annars så har dom ju endast fått betala för köttet( vid inköp). Annars så skulle väl maxi affärer som dom visade på tv knappast göra det för driver man någonting så vill man ju tjäna så mycket som möjlig.

naturligvis så hoppas jag ju att jag har fel att dom inte packeterar om det och jag är väl medveten om att det mycket väl kan förekomma på andra affärer.

• lilun

maltazar: såg du inslaget på tv om maxi? Där packeterade dom om köttet som hade utgånget datum samma dag, och sånt kött brukar vanligtvis INTE lukta illa, men under inslaget så fick man både se och höra personalen återanvända kött som luktade illa och malde ner det med annat kött så att dom kunde paketera det som tex pyttkött.
    Som kund så vill man ju kunna lita på datummärkningen (iallafall jag) och inte få hem nått kött som kanske lukar illa efter nån dag bara för att man inte har stekt upp det direkt. Huruvida kött luktar ok eller inte tror jag dom flesta vet.

• lilun

Tänkte jag skulle anmäla mig, har en del pyssel här hemma som jag skulle behöva bli klar med. Hoppas att det går bra att lilleman följer med för Marcus jobbar kväll?

............................................................

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko från 17.00 och framåt.
    Dyk upp när det passar er.

Ta med eget fika så bjuder jag på dryck. Hör av er om ni vill veta var jag bor/behöver vägbeskrivning.

Lejko
    maltazar
    mountainmamma
    lilun

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~