• jojo7

Håriga öron?!

Är det någon mera som har fött ett barn som har svart hår på öronen?

Jag har frågat på BVC varför det blir så, när det går bort men jag får inga svar.
    Är det någon som vet?

♥Albin♥ född 30/8 -06 och ♥Jesper♥ född 20/10 -07 mina ögonstenar!
  • Svar på tråden Håriga öron?!
  • ElinOlsson

Jepp, små varulvar .
    Det är väl behåringen från tiden i magen som är kvar. Heter det lagunohår eller nåt åt det hållet. De ramlar av framöver. Ettan var 2 mån för tidigt född och jättehårig. Tjejen var ganska hårig hon med!

• Hannah76

Japp det hade min lilla tjej, ludna öron.*S* Det gick bort efter ett tag, men vi skrattade gott åt henne..*S* Kommer inte ihåg när det försvann, efter några veckor tror jag.

• jojo7
    ElinOlsson skrev 2007-11-21 15:28:02 följande:
    Jepp, små varulvar .Det är väl behåringen från tiden i magen som är kvar. Heter det lagunohår eller nåt åt det hållet. De ramlar av framöver. Ettan var 2 mån för tidigt född och jättehårig. Tjejen var ganska hårig hon med!
    ok, du kommer inte ihåg hur gamla dom var när det var borta?
  • Little Wing

min dotter hade massa svart hår på öronen när hon föddes! gulligt tyckte jag! men det försvann efter ett tag
    hon hade också lite på pannan som också försvann. och så en härlig kalufs..

är det inte så att bebsarna har massa fina hår över hela kroppen i magen?

• ElinOlsson

Nja, det tog nog några veckor. De försvinner ju eftersom, så man tänker inte på det.

• babykaboom

forts.

när jag föddes! Men det trillade av inom några veckor! Inget att oroa sig för...

• norpan74

Min dotter hade håriga öron, det var kvar tills hon var ca 6 mån. Försvann lite i taget fram tills dess. Sonen hade oxå håriga öron, men inte alls lika mycket och det försvann på ett par veckor.

Mamma till Thea 050716 och Hugo 070223
  • jojo7

Ok, tack för alla svar. Är bara att vänta då...

Men man skrattar åt det ibland..

• Mullet

Min lilla tjej hade både ludna öron och axlar! Men det försvann på några veckor. Gör sött!

• Jeanette1986

japp, min son hade små toffsar. de är borta nu men han har fortfarande lite hår i svanken. antar att det kommer försvinna så småningom. han e 2,5 mån.

• mantaray

min dotter hade ludna öron i ett par månader. hon hade även ganska mycket hår i pannan, stora virvlar ner till ögonen hon såg jätterolig ut.

• Nina H

Min kille är snert 4 månader och har kvar sina hår på ena örat.

• ÄlskadeUnge

Min dotter har det.. jättegulligt nu tycker jag, men kanske inte så kul när man blir 17-18 r ;P Nåja, vi får hoppas de försvinner sen då :)

• BlueYee

min oxå... det skaver dom bort sen :)

Svar på tråden Håriga öron?!