Behöver skriva av mig...
Jag tycker också din man betedde sig lite märkligt i den situationen. Det borde väl inte spelat honom någon roll om barnen delade kniv eller?!?!
Det är ju jättesvårt att vara rättvis när det är barn som kommer och går i familjen och alla inte har samma föräldrar. Nu har jag visserligen bara en bonus och en gemensam med min sambo så det är betydligt lättare. Men jag skulle verkligen ogilla att bara det ena barnet fick något om båda är hemma samtidigt.
Det blir ju jättekonstigt om du skall köpa åt dina barn och han åt sina, det är ju upplagt för svartsjuka och rivalitet.
Och sen att han ägnat veckan åt sina barn...
Jag förstår om man vill ha en mysig kväll eller så samma kväll som de kommer, att man saknat dem och längtat och så, men man får väl vara lite smidig när det gäller sånt där.
Att tydligt visa att "nu kom mina barn så nu är det bara de som gäller" tycker jag är skitdumt faktiskt. Det skapar avstånd och det blir bara två familjer i en.
Han får väl ha en kväll i veckan eller något bestämt då han gör något med bara "sina" barn och du kanske hittar på något med dina då, och så får han anstränga sig att ta med alla när han gör något annat resten av veckan.