Hur länge använder man vagga?
Hejsan!
Ni som använde vagga, hur länge använde ni den?
Jag funderar själv på att köpa en sådan man hänger upp i taket
Hejsan!
Ni som använde vagga, hur länge använde ni den?
Jag funderar själv på att köpa en sådan man hänger upp i taket
Vi hade en vagga som mina föräldrar lät bygga när jag föddes, och som gått i arv, men vår kille gillade inte den alls! Han sov kanske i den 5 gånger eller nåt - max! Sen vet jag andra som haft sin vagga tills bebisen växt ur den, så det är så olika. Ett råd är att inte lägga alltför mycket pengar på den innan du vet om bebben gillar den eller inte... Finns säkert bra begagnade på Blocket eller Tradera - eller om du känner nån som har som du kan låna..
Du kan inte ha en vagga allt för länge eftersom barnet kan lät ta sig ur dom mot vad dom gör med en "vanlig" spjälsäng alltså.Men även ur en sån ramlar barnen ut visserligen men då är dom lite större. Båda mina större barn klättrade ur sina sängar dom var hopplös på de fast den var långt ner så dom inte skulle kunna men men
Well, vår dotter är 7 månader och ligger fortfarande i sin vagga. Hon ääälskar den. Men det är hög tid att introducera spjälsängen nu. Vi försökte för en månad sedan men det blev pannkaka eftersom hon var förkyld just då. Det är en ganska stor vagga dock som min morfar har snickrat.
Vi hade vagga i ca 4 månader.
varierande allt från "aldrig" till att de lärt sig sätta /ställa sig upp..allt för "ranglig" då.
Hade en "arvevagga" och tyckte det var suveränt i början då man lätt kunde vagga dem till söms och den var liten och ombonad,men skulle inte själv lägga alltförmycket pengar på det eftersom man dels inte kan anv den sååå länge och att vissa barn totalvägrar att ligga i den alls
vi använde vagga i ca 4månader