• Anonym

Knöl i underlivet

Hej!

Jag har de senaste kanske 2-3 åren haft knölar i underlivet, en på vardera sida så att säga.. sitter under huden och känns som lymfkörtlar. På vänster sida är den större... kanske 1 -1,5 cm stor och ändrar storlek ibland känns det som och ibland kan det ömma lite.

Jag frågade om denna för kanske 2 år sedan hos min gynläkare som sa att det bara var en muskel.. men kan detta stämma? Nu börja jag bli rädd att det är ngt annat, en läkaren kan ju ha fel... Är så rädd!

Är bara 24 år!

• Svar på tråden Knöl i underlivet
  • Anonym

Kan tillägga att de är rörliga och min gyn sa att är dom det så är det inte farligt...

/TS

• sisley

Muskler? Jag skulle nog kolla upp det där en gång till, hos en annan läkare om jag var du. Det kan vara cystor, ofarliga naturligtvis, som behöver tömmas på var.

• Mariabahia

ja har en kompis som också hade så o de var knölar med var. Be att få träffa en läkare som Sisley föreslår. de är ju viktiga saker de där, o obehagliga om man nu själv inte vad vad de är. HOppas de går bra för dig!

• Anonym

Usch nu blir jag orolig... men knölar med var under huden? Låter konstigt men så kanske det kan vara....

• Teskedsmamman

Äh, vad snabb jag var på knappen.... iaf, gå tillbaka till gyn och ge dig inte förrän du har fått en ordentlig undersökning, nöj dig inte med att de NOG inte är farliga. Kräv ett svar...

• Anonym

Jag skulle ju gärna vilja gå tillbaka till min vanliga gyn, eftersom det känns bäst så... hon ska vara bra och är populär så hon borde väl kunna ställa en diagnos som är rätt tycker man?

Nu är jag rädd för att det är cancer eller nåt sånt och ser ett skräcksenario framför mig och ett liv utan barn... usch...

• Anonym

någon mer som vet vad detta kan vara?

• Vårblomster

Kan det inte bara vara talgkörtalrna som kanske är lite känsliga för inflamation? Då känns det som om man har som en ärta under huden..som kan ömma och svullna upp. Dom kan sitta där hur länge som helst, och försvinner av sig själva.

• v i r r a

Jag har en "rörlig" knöl på ca 1 cm som inte ändrar storlek och inte ömmar. Gyn säger att det är en liten fettknöl. Gå och kolla igen om du är orolig!

Svar på tråden Knöl i underlivet