• Lenitsa

Vilken stad är bäst att bo i, Stockholm. Uppsala eller Västerås?

Vad tycker ni? För barnfamiljer alltså!

• Svar på tråden Vilken stad är bäst att bo i, Stockholm. Uppsala eller Västerås?
  • homemade

Västerås tycker jag är mysigt, jag bor i gbg

• Nette

Stockholm! det är ju staden nummer 1 alla andra är bara som billiga kopior till ett märkesplagg

• Lenitsa

Vad är det som är så bra med Stockholm då? Jobbigt med långa avstånd till allt, pendel o tunnelbana, usch. Ni som har småbarn o bor här, trivs ni bra?

• limefrukt

Nu kan jag i ju inte påstå att jag har barnperspektivet, men jag har bott i både Västerås o Uppsala. Måste säga att jag skulle välja V:ås vilken dag som helst. Mycket trevligare och bättre ort att bo, enligt mig.

• homemade

Ja som stockholm är ett billigt wannabe till New Y

Nette skrev 2007-11-21 23:33:12 följande:
    Stockholm! det är ju staden nummer 1 alla andra är bara som billiga kopior till ett märkesplagg
  • Lilja84

Stockholm är ju stort , det finns ju många fina barnvänliga områden .
    Men ju större stad desto mer folk och mindre yta och dyrt att bo så är det .

Det är samma sak med Uppsala , jag bor där med 2 småbarn och trivs som fisken i vattnet , jag tycker att uppsala är lagom , det är en stad men inte en storstad och det finns bra tillgång till grönområden utan att behöva åka flera mil utanför Uppsala.
    Men ska man köpa hus/lägenhet i Uppsala får man ju räkna med att det kostar en vacker slant och ska man hyra en lägenhet brukar det ju ligga runt 3- 4 års kötid för att ha en chans .

• Puffalina
    Jag är född och uppvuxen i Västerås. Älskar den staden. Tyvärr har min stora kärlek företag i Luleå så jag är numer fast här... men det är trevligt här oxå!
    * Sebastian 061016 *
  • Dessie

Jag föredrar Västerås eller Stockholm.

• Murloc

Uppsala är ju en gammal studentstad, Västerås är en arbetarstad, Stockholm, den är stor och det är långt till alla ställen.

Så man får ju fundera på vad man vill ha.

Svar på tråden Vilken stad är bäst att bo i, Stockholm. Uppsala eller Västerås?