• Esa

Någon runt Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla som har svårt att få barn och vill träffas och prata av sig?

Hej på er,

Jag och min man har försökt få barn i över ett år nu och har två missfall bakom oss. Jag tycker livet känns väldigt tungt pga detta och känner att det hade varit bra att få träffa andra personer som är i samma situation. Finns det någon mer här i området som känner som jag? Hör av er här i så fall.

• Svar på tråden Någon runt Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla som har svårt att få barn och vill träffas och prata av sig?
  • KvillesHopp

hej tittar in och säger hej.. sitter  i liknande sitts. fick mf inan sommarn nu 07 och vi nu föröskt i över ett år snart känns jobbigt som fan..

• Esa

Hej. Roligt att någon hör av sig. Ursäkta om jag inte svarat förrän nu men vi har varit på semester och kom hem i dag. Vi har försökt sedan hösten 2006 och har haft 2 missfall. Det senaste var i september och nu bara man vänta och väntar på att man ska bli gravid igen... Vart bor du någonstans? Jag bor i Vänersborgsområdet.

• KvillesHopp
    Esa skrev 2008-01-27 17:12:30 följande:
    Hej. Roligt att någon hör av sig. Ursäkta om jag inte svarat förrän nu men vi har varit på semester och kom hem i dag. Vi har försökt sedan hösten 2006 och har haft 2 missfall. Det senaste var i september och nu bara man vänta och väntar på att man ska bli gravid igen... Vart bor du någonstans? Jag bor i Vänersborgsområdet.
    hej

okej sem gud vad skönt avrt var ni?? tråkigt med  2 mf.. förstår om det varit jobbigt,, när du du äl nu då? eller är det bim ni väntar på?

jag bor i uddevalla ja men då bor vi ju nära varandra.. kram
  • Esa

Hej igen, Vi har varit på Tobago i två veckor. Var verkligen hur bra som helst. Har försökt att inte tänka så mycket på barn under denna tiden för att verkligen få slappna av. Jag har ÄL nu i dagarna. Både jag och mannen ska ut och resa i morgon och vara borta i några dagar så vi får köra på idag. Vart är ni i cykeln?

Vilket försök är ni på?

Det hade varit kul att ta en fika nån gång och prata av sig lite. Hade verkligen varit skönt att få prata med någon som verkligen förstår hur man har det.

• KvillesHopp
    Esa skrev 2008-01-27 17:53:18 följande:
    Hej igen, Vi har varit på Tobago i två veckor. Var verkligen hur bra som helst. Har försökt att inte tänka så mycket på barn under denna tiden för att verkligen få slappna av. Jag har ÄL nu i dagarna. Både jag och mannen ska ut och resa i morgon och vara borta i några dagar så vi får köra på idag. Vart är ni i cykeln? Vilket försök är ni på?Det hade varit kul att ta en fika nån gång och prata av sig lite. Hade verkligen varit skönt att få prata med någon som verkligen förstår hur man har det.
    tobago vart ligger det låter långt bort.. :) två veckor härligt..  nej kan ju va skönt det med att försöka kopla bort tankarna lite. behövs i bland.. 

ja men då får ni köra på i dag,,  hihih du får överaska han till tusen.. nust nu väntar jag på min bim som jag ska ha den 2/2 nu 6 dag kvar..  hihi  vi börja i våras 07  några mån sedan fick mf då fikc vi ta en "paus" orka inte med det och inte min man häller.  sen har vi ju kört oskydat men inget har hänt..

fick något konstigt föra mån vet ej om det var mf eller inte. men har en regelbunden mens komer alltid 29 dagar mellan men nu gick jag över 9 dag och testa neg men på dag 10. blev allt bara svart jag höll på att svima i duschen och började blöda  jätte mycket, vi vet inte om det var mf eller inte men jobbigt vardet,,

ja vist hade varit jätte kul om vi kunde göra det.. :)  hur gamla är du och din sambo? kram
  • Esa

Det låter ju nästan som att det skulle vara ett missfall du fick. Nästa gång du går över så kan det ju vara bra att göra ett gravtest så att du vet om du har varit gravid eller ej. Efter tre missfall gör de ju en utredning och det kan vara något ämne som man behöver tillföra kroppen, typ progesteron.

Jag hade jätte kort cykel denna månaden. Hade 27 dagar istället för 30-32 dagar. Hade så den månaden jag hade missfall sist. Hade inte med mig några gravtest till Tobago så jag vet inte men vi kör på denna månaden.

Jag och min man är 28 år båda två. Hur gamla är ni?

• KvillesHopp
    Esa skrev 2008-01-27 19:32:35 följande:
    Det låter ju nästan som att det skulle vara ett missfall du fick. Nästa gång du går över så kan det ju vara bra att göra ett gravtest så att du vet om du har varit gravid eller ej. Efter tre missfall gör de ju en utredning och det kan vara något ämne som man behöver tillföra kroppen, typ progesteron. Jag hade jätte kort cykel denna månaden. Hade 27 dagar istället för 30-32 dagar. Hade så den månaden jag hade missfall sist. Hade inte med mig några gravtest till Tobago så jag vet inte men vi kör på denna månaden.Jag och min man är 28 år båda två. Hur gamla är ni?
    jo det trodde min gubbe med att det kunde va. men jag vet inte hoppas ju på att det itne var ett menar. kul att mista ett till foster :(

okej ja då vet ni ju itne kanske det blir något ändå?  har du varit på utredning eller så?

jag är 23 nu i nov och min sambo är 28.
  • Esa

Hej,

Ursäkta om jag inte skrivit tillbaka förräns nu. Jag har varit på tjänsteresa hela veckan. Jag och min man har gjort en utredning som visade att vi var normala båda två. Först lämnade min man ett ganska dåligt spermaprov men vid andra provet så var det över normal nivå. Läkaren har sagt att vi ska försöka fram till sommaren själva och sedan blir det IVF. Vi vet dock inte om vi orkar vänta så länge så vi funderar på att göra det privat istället. Har ni gjort någon utredning? Funderar ni på att göra IVF?

Svar på tråden Någon runt Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla som har svårt att få barn och vill träffas och prata av sig?