• scilent E

Handikapptoaletter - använder du dem? (som icket har handikapp)

Hamnade i en diskussion med min älskade pojkvän igår ang. dessa handikapptoaletter som finns lite varstans.

Blande de offentliga toaletterna på stan så är en toalett anpassad som handikapp/skötrum. Använder du den då den blir ledig eller tar du en "vanlig" toalett istället? Alltså kanske väntar en liten stund till...

Personligen tycker jag att dessa toaletter som är handikappanpassade ska enbart användas av de som är i behov av utrymmet, eller av de som har små barn som behöver bytas på.

Är jag ensam med dessa tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:13:38:
    Ja, summan av kardemumman är väl att...

...Handikapptoaletter är handikappanpassade men kan självklart användas av alla!

kom dessutom på att

I vissa bilmackar så finns det enbart en handikapptoa, och det är ju helt enkelt för att ALLA ska KUNNA gå på den.

Så, nu har jag lärt mig nått nytt och det var intressant att se vad alla andra tyckte i denna frågan

• Svar på tråden Handikapptoaletter - använder du dem? (som icket har handikapp)
  • Niinaaa

Jag brukar använda dom utan att jag är handikappad.

• caffelattis

håller med dig... men nöden har ingen lag så jag har använt dom en och annan gång

• giftgrodan

Jag använder dem. Känns onödigt att de ska stå oanvända annars, det är ändå en rätt liten andel av befolkningen som är i den egentliga målgruppen.

• giftgrodan

Jag använder dem. Känns onödigt att de ska stå oanvända annars, det är ändå en rätt liten andel av befolkningen som är i den egentliga målgruppen.

• Bonn Jäntan

så om du håller på att pissa på dej och det finns en handikapp toa och en vanlig.. och någon är på den vanliga.. står du då och väntar på toan??? skulla vägra vänta jag!

BF 12 Janurai *Längtan börjar bli stor*
  • Ayya

Att toaletten är handikappanpassad betyder ju inte att bara handikappade får använda dom. Toaletterna är ju till för alla.

• Annamaja

händer väl att man använder dom om dom andra är upptagna och bara jag väntar. Men har jag barnen (inga blöjbarn) då brukar jag använda den för att få plats. För här är enkel toaletterna väldigt trång tyvärr

• MrsFritz

Jag har använt handikapptoaletterna då jag haft min son med mej& de funnits en sådan toalett ledig(min son är 5 år å säger inte till i tid så när de e toa dags så är de akut)Men är jag sj ute tex på stan så väljer jag att vänta en stund till på en "vanlig" toalett.

• SIN74

Jag använder handikapptoan, men ser alltid till att små barn eller handikappade får gå först. Är det ingen kö och jag är snabb så gör det ju inget att man använder dessa toaletter.

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
Svar på tråden Handikapptoaletter - använder du dem? (som icket har handikapp)