Diarre i en vecka nu, vad kan det vara och vad ska man ata?
Jag ar anonym for att jag tycker det ar lite pinsamt (tyvarr...) hoppas det ar okej.
Jag har haft diarre i en vecka nu, och det har jag aldrig haft innan, for att jag har alltid kakat 2 piller av ett jattebra lakemedel (glomt vad det heter) och sedan ar magen toppen igen. Nu funkar inte pillrena trots att jag kakat dem enl. anvisning heller.
Jattekonstigt att jag brukar ha mest diarre pa morgonen innan jag atit nat alls, och jag brukar inte vilja ata alls sen under dan heller for det kanns inte sa bra i magen. Det ar svart att beskriva, det gor inte ONT i den bemarkelsen men ar anda valdigt obehagligt.
Jag fragar Er forst eftersom jag tankte 'kurera' detta sjalv, jag kan kanske tillagga att jag akt in pa sjukhus en gang innan (1.5 ar sedan) for att jag hade superont i magen och borjade bajsa blod, de hittade en inflammerad del av tarmen. Lag pa sjukhus i 4 dagar och fick smartstillande och sadant, men detta gor inte alls ont pa det sattet som tarminflammationen gjorde (gjorde sa ont sa att jag kan inte beskriva...) utan man kanner bara att man MASTE ga pa toa. Sa jag ar alltsa karnfrisk i ovrigt, forutom denna incicent som hande for 1.5 ar sedan, har varit karnfrisk efter det med.
Anledningen till att jag vill prova att kurera sjalv innan jag gar till lakare ar att jag bor utomlands for tillfallet och dum som jag ar glomde jag att kopa forsakring... sa det lar bli ratt dyrt tror jag att ga till lakare.
Jag har nog ej atit nagot daligt, da jag och min sambo atit samma saker och han inte ar sjuk alls. Det har gatt sa langt sa att jag inte ater nagot overhuvudtaget for att jag ar radd att 'behova ga pa toa' direkt, det ar ju ingen skon kansla i magen direkt. Dessutom mar jag illa och vill spy.
Ar inte gravid (vad jag vet), men har mens just nu. Kanske nagon lakare/sjukskoterska har som kan komma med lite rad? Vill ocksa garna veta vad jag kan ata.... utan att det kommer upp direkt (eller ut :))