• Gmml

Var förvarar du dina kokböcker?

Vill få lite ordning i köket och har funderat lite över var man ska förvara kokböckerna?
    Just nu ligger de i en hög i skafferiet, och den hyllan skulle man ju kunna använda till annat istället.
    Men var gör man av kokböckerna??
    Var har Du dina??

• Svar på tråden Var förvarar du dina kokböcker?
  • Dino78

Jag har mina i ett av köksskåpen, har så många skåp så det går bra! Vill däremot ha ett vitrinskåp med hyllor så jag kan få in dom där nån gång.

DIF i själ och hjärta
  • SVejsan

Vi rensade ut alla köksmaskiner man använder 1 gång per år (till ett förråd) och voila ett helt hyllplan ledigt för kokböcker - för handen på hjärtat hur mycket av det som köksskåpen innehåller använder man ofta... Några hyllvärmare brukar det finnas i köket - eller hur... behövs dom där? (Vi skänkte bort en del porslin vi aldrig använde på samma gång!)

• Dundermamman
    Smurfan JM skrev 2007-11-23 07:17:34 följande:
    Det var inte många böcker inte... ;) Vi skulle behöva täcka väggarna med lister vi.
    Jag har bara de böcker jag använder mest framme.....
  • TheMilky

Har en köpmannadisk som jag snodde med mig från mitt ex Där står alla böcker.

• Gmml

Marie IE B: En sån hylla vill jag ha, var är den köpt? Finns ju liknande på Ikea, men den är för bred..och i andra möbelaffärer är den svindyr ...

• cleopatra2

i skafferiet i köket,men jag vill gärna ha dom på en hylla i köket så att man kan se dom,men dom blir så feta av det(

• Marie IE B
    Gmml skrev 2007-11-23 11:25:51 följande:
    Marie IE B: En sån hylla vill jag ha, var är den köpt? Finns ju liknande på Ikea, men den är för bred..och i andra möbelaffärer är den svindyr...
    Ja en äkta Pilaster kostar mellan 2500-3000,- beroende på träslag. Vår är köpt på EM (EuropaMöbler) och kostade 299 kr,  eller om det var 399, på kampanjpris.
  • J L

Vi har två enkla hyllor målade i samma färg som väggpanelen som sitter över dörrarna in till tvättstugan resp. vardagsrummet. Bor i ett litet hus på landet från förra sekelskiftet, med ett yttepyttelitet kök. Så hyllorna fungerar även lite som ett skafferi, har kaffe, te, ris, pasta mfl torrvaror i glas/plåtburkar stående där. Och är man lite kort i rocken, precis som jag är så är det bara att dra fram en stol eller ha en liten pall stående mot väggen. Ett litet tips för trångbodda ;)

• sarik

Har en tidsskriftssamlare med några kokböcker, några står i skafferiet och de flesta i vardagsrummet...

Svar på tråden Var förvarar du dina kokböcker?