Vad bör/ska förskolepersonalen ha åsikter om?
Vår 3,5-åriga son har napp på natten. Enda gången han har napp dagtid är mitt på dagen då han antingen sover eller bara varvar ner med en film, bok eller så. Vi ser inget som helst problem med hans nappanvändande eftersom han aldrig nånsin vägrar att ge den ifrån sig eller har den vid andra illfällen än vid just vila.
Idag kommenterar förskoleläraren detta under vårt utvecklingssamtal. Hon har en gång tidigare kommenterat detta för pappan och idag inför oss båda. Hon undrade vad tandläkare hade sagt om det osv. Jag frågade faktiskt tandläkaren vid 3-årskontrollen och hon sa att det var lungt med den saken. Sonen har lätt utstående tänder, men inget typisk nappbett. Jag har själv världens överbett utan att ha haft napp. Ett släktdrag...
Nåväl... Egentligen är ju detta skit samma. Jag menar om nu ungen ofta ville ha napp och hade knasiga tänder etc, är detta verkligen nåt förskolepersonal ska ha nån åsikt om?
Jag menar inte att detta är nåt som har upprört mig, jag mest bara funderar för jag tyckte det var lite knasigt, det är väl inte deras sak?
Vad har ni för erfarenhet av liknande och vad tycker ni om en kommentar som denna? Ni som jobbar inom förskola vad anser ni?