i vilken vecka
brukar man göra abort? jag hade bim i dag och har nu testat positivt. hur räknar man v? är det v2 nu då?
hur länge brukar man få vänta på tid?
brukar man göra abort? jag hade bim i dag och har nu testat positivt. hur räknar man v? är det v2 nu då?
hur länge brukar man få vänta på tid?
du räknar graviditeten från mensens första dag..
så du bör alltså vara i omkring vecka 4 om du har en menscykel på 28 dagar..
medicinsk abort kan du göra fram till o med vecka 9 sen är det kirurgisk fram till o med vecka 14.
Ta kontakt med en barnmorska redan imorgon och begär tid hos henne för samtal kring abort osv..
jag fick vänta 2 veckor på att få göra själva aborten - då hade jag varit hos en abortläkare först o konstaterat att jag VAR gravid med hjälp av ultraljud.
Olika... men senast v 12... men ju snabbare du ringer dessto fortare går det
Nu blir jag konfunderasam ... e de olika beroende på vart man bor eller?
Jag gjorde en medicinsk i v 12 å de var på håret mot vad lagen sa.. sa dem till mig...
Man räknar vilken vecka man är i från senaste mens, skulle du fått mens idag och har en cykel på ca 28 dagar så bör du vara i vecka 4 (trots att embryot bara är 2 veckor gammal alltså).
Abort kan du göra fram till vecka 18 i Sverige, men beroende på vilken vecka du är i så finns det olika abortmetoder som är aktuella. Har du beslutat dig för att göra abort så kontakta gynmottagningen (kvinnokliniken) där du bor så hjälper de dig med tid så snart som möjligt. Ofta får man, om man vill, möjlighet att prata med exempelvis kurator innan aborten.
Ok!
Ja jag ska ringa imorgon bitti direkt!
Är det nån här som vet om det gör ont? vad är det för medicin man får?
tack... usch vill bara få det överstökat.
tänk vad orättvist det är egentligen, känner mig hemsk mot alla som FÖRSÖKER få barn. vi har haft oskyddat sex en gång på tre år och jag blev gravid den gången.
Fick en tid om två veckor, eftersom jag var i v4 så att det skulle kunna se det på Ultraljud... vilken jobbig väntan! Hoppas det går fort sen!
Du är då i v.4 i dag.
ja sköterskan sa v 4 idag till mig... då borde jag få det gjort innan jul va? vill inte vänta...
Fråga bm det vet säker hon, inte ska du vänta så länge! Om du ska göra abort brukar dom skynda sig!