• Nattis

Hur går jag /vi till vägar att adoptera i USA?

Hej!
    Jag  bor i Sverige men är Amerkansk medborgade.
    Nu undrar jag hur vi ska gå till vägar om man vill adoptera ett barn från USA?
    Någon som har tips vad vi ska bärja någonstans?

Amerkan
  • Svar på tråden Hur går jag /vi till vägar att adoptera i USA?
  • Angla

Då måste ni flytta dit. Allt ha stark anknytning dit och då inte bara medborgarskap har ni det så kan ni adoptera "privat" via MIA i Sverige men utredning osv måste göras som vanligt.

Angla - mamma bortom molnen
  • Sally

Hej! Har du provat kontakta en adoptionsbyrå i USA? Från sverige blir det nog svårt, gissar jag.

• Nattis

Angel!
    Har varit i USa varje sommar sportlov som liten & tånåring. Sen gick jag imelanstadiumet dära. Har massa med kusiner,fastrar,farbräde dära. Vänner osv.
    Men måste man vergligen flytta ditt?

• Nattis
    Angla
    År det mia.se?
    Sen så undrar jag varfär jag ej få komma in på din sida? Blev så glad att du svarade i min tråd hära..
  • Angla
    Nattis skrev 2007-11-22 23:10:20 följande:
    Angla År det mia.se så undrar jag varfär jag ej få komma in på din sida? Blev så glad att du svarade i min tråd hära..
    Jag har inget emot dig! Om det betyder mycket för dig så får du gärna besöka min sida.
    Det är www.mia.eu
    Jag tror dock inte smestrar och dyl hjälp släktanknytning är bättre. Börja att ringa mia och ställ dina frågor de har svaren.
  • Nattis

Angla!
    Men när jag ska in på din sida. Så står det du är en objuden göst??
    Med andra ord kommer ej in på din sida..
    Tack fär dina tips. Hur går det fär dig/er med eran adoption?

• Angla

Konstigt men FL buggar ju ibland ...

Våran adoption går bara bra tack.

• Nattis

Angla!
    Kan du gå in och se om jag finns på din vänlista. Kanse därfär jag ej kommer in. Vill så gjärna läsa om hur det går fär er..
    Kram
    N

• Angla

Du borde kunna komma in jag har kollat alla sidor och du står inte som blockerad och jag har dubbelkollat att de står att alla inloggade kan komma in

• en glad

Du måste kontakta MIA för att få svar på dina frågor! De har kompetensen då det gäller adoption i och från alla länder i världen!

Svar på tråden Hur går jag /vi till vägar att adoptera i USA?