Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Typiskt manligt...

Typiskt fördomsfullt kallar jag detta snarare...

En fd kollega beklagade sig alltid över sin "korkade" man som inte fattade nåååågot. Detta pågick vecka ut och vecka in och jämt kom det kommentarer om hur han inte fattade, och vad han gjorde...eller inte gjorde. Och i dessa kommentarer generaliserades det hej vilt och ALLA karlar fick sig en känga för ALLA karlar vad ju som hennes. Han var ju en sån typisk oförbättelig karl enligt henne.

En dag så fick en annan (kvinnlig) kollega slutligen nog och skällde ut personen efter noter och "samtalet" avslutades med att "Bara för att du har hittat en looser så innebär det inte att alla andra män är sådana. Antingen så får du förbättra din kommunikation och vara mer tydlig mot honom eller så får du gå vidare och hitta nån annan. Ok? Så håll käften om hur värdelös och korkad han och andra män är från och med nu."

Jag är en av dom som aldrig ännu, trots mååånga förhållanden med olika typer av män i olika typer av åldrar och från olika generationer och tom från olika länder, aldrig har lyckats hitta en sådan där looser som vissa här (och IRL) verkar dras med.
    Kanske är det ren tur? Eller så kanske det beror på mig.

Jag uttrycker mig rakt och tydligt, talar om vad jag vill/behöver (upp till honom att svara på det), förväntar mig inte att han är en tankeläsare, jag klankar inte ner på honom och behandlar honom inte som en sämre vetande människa eller ett barn.
    Try it.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
Svar på tråden Typiskt manligt...