Frågor ang förlossningsrädsla
1. VAD är du är mest rädda för?
ALLT. Hela situationen är fruktansvärd. Ligga där naken framför massa människor, bajsa/kissa ner sej, massa blod, bli klippt/spricka, få ont osv.
2. Varför är du rädd? Dålig förlossningsupplevelse sedan tidigare?, hört andras förlossningshistorier? m.m.
Ingen aning om vad de kommer ifrån. Har inga barn så de har inte med upplevelser att göra, så bör väl kommer från saker jag har läst (då jag absolut absolut inte ens kan se en bild på förlossningar)
2. Vad gör du för att minska rädslan, tex. avslappning, samtal med barnmorskan, auroramottagningen osv.
Inget alls, är inte gravid och planerar inte att bli de närmsta tidem, men kommer aldrig "gör nått åt de". Får jag inte snitt så blir de inga barn.
4. Hur skulle din drömförlossning se ut?
Nersövd.
5.Hur påverkar din rädsla dig när du tänker på förlossningen? Eller påverkar det dig i din vardag?
Blir riktigt kräkfärdig och får ångest av att tänka på de. Planerar inte barn än på flera år, men tycker de är väldigt jobbigt att inte veta om jag någonsin kommer få barn. Älskar verkligen barn, men minsta lilla risk att inte få snitt få mej att göra abort utan att blinka.