• Godisälskaren

Spjälskydd. Vilken färg?

Har varit i Ullared och shoppat idag. Inga babygrejer men jag fick en beställning av min kompis (som har barn) att kolla efter deras berömda skötväska och lite annat smått och gott. Men då så såg jag att dem hade splälskydd i vitt och naturfärgat.

Vilken färg ska man välja. Och vilken färg är bäst att kombinera med andra bäddset?

(Jag har köpt Mumins spjälskydd men ville ha nåt enklare att variera med oxå.)

• Svar på tråden Spjälskydd. Vilken färg?
  • Godisälskaren

Just det, det glömde jag oxå! Ni som har varit i Ullared, vad tycker ni om deras skötväska?

• snart tre

Har inte köpt något på Ullared - men ska köpa ett annat spjälskydd i vitt eftersom jag vill ha en neutral bas - så kan man använda lakan/påslakan i olika färger utan att det skär sig. Gillar inte figurer och sånt och dessutom är jag väldigt förtjust i vitt så det känns självklart.

• klippan

Jag har ett röd/vit rutigt som jag har fått å det tänker jag bara använda om jag får en tjej men jag har tänkt att evevtuellt köpa ett vitt med guldbrodyr som var så sött, å det passar ju till allt!

• Frippa

Har inte varit i Ullared, bor i Stockholm men jag svarar ändå...
    Jag har köpt ett mossgrönt spjälskydd som passar i vårt gråa sovrum, har nämligen gröna gardiner och kuddar! Vi kommer att ha en gråvagga till en början och sen får vi se om bebisen gillar att sova i vaggan och då kanske vi investerar i en spjälsäng...

• stanna

Jag har köpt ett helvitt. Det passar ju till allt.

• Godisälskaren

Tack för era snabba svar!!

Puffar upp ännu en gång för ännu fler svar

• snart tre

Klippan: Varför ska du bara använda ditt rödvitrutiga skydd om det blir en tjej?

• Godisälskaren

*puffar upp ännu en gång*

• Denican

Har köpt vitt spjälskydd, eftersom det passar till allt. Dock införskaffat på IKEA...

• GBA

Hej,

Jag har ännu inte köpt något spjöllskydd men varit och tittat en hel del. Det dinns såååå många fina, men jag tror att man skall hålla sig till de lite enklare varianterna och färgerna. När man sedan har lite lakan med mönster på, filtar och gosedjur, får jag en känsla av att det kan bli lite "too much" av det goda.
    Har man lite mer klassiskt skydd passar det med det mesta.
    Vet man inte heller könet på barnet underlättar det att ha någon neutral färg.
    Så tycker och tänkter jag i alla fall.

• snart tre

Tycker personligen det är finast med enfärgade skydd eftersom man kan kombinera mer då - men att jag väljer vitt beror inte på någon könsaspekt, dvs att välja en neutral färg pga att man inte vet kön. Jag vet att vi får en pojke, men tänker ändå inte ha vad många kategoriserar som en "pojkfärg". Det var därför jag undrade hur rött plötsligt blev en tjejfärg?????

Men det viktigaste är väl ändå att man väljer det man tycker bäst om - men ta inte ett vitt bara för att ni inte vet könet. Det verkar lite tråkigt tycker jag.

• Wagram

Har i USA sager konsumentverket att man bor undvika spjalskydd pga risken att barnet far det over ansiktet och kvavs. Jag hade tankt kopa ett gulligt spjalskydd till var bebis som kommer i september, men detta har fatt mig att tveka. Ar det nagon som hort liknande i Sverige?

• klippan

Snart tre... ska bara använda det röd/vit rutiga till en tjej för att det är spets längst kanten på den å sen såg väldigt tjejig ut.
    inte för att man inte kan ha spets till kille för det kan man ju oxå ha tycker jag

• snart tre

Jag bara undrade - trodde det var det röda du valde bort. Men visst kan du ha spets till en kille - jag ska använda de lakan min mormor sydde åt mig till vår pojke. De är vita med gulvitrutig kant där uppe och vit brodyr. Jättegulligt.

• klippan

jag tycker oxå att man kan ha spets till kille, fast just detta spjällskydd ser verkligen så tjejigt ut,lite vollanger å grejor *ler*
    rött kan man absolut ha till kille!

• Godisälskaren

Men ni som har varit i Ullared och köpt deras skötväska. Vad tycker ni om dem? Är dem bra?

• Godisälskaren

*puffar upp ännu en gång* Hoppas att jag får nåt svar om Ullareds skötväska!!

• Frippa

Lejån, jag har svarat i din GB!

Svar på tråden Spjälskydd. Vilken färg?