• Anonym (orolig)

Ont i magen, gravid v 4+5, orolig

Åh, så var jag också här. Testade igår, när mensen var en vecka försenad och jag hoppas att jag är i v 4+5, dvs v 5.

Är så väldigt väldigt orolig hela tiden. Just nu har jag ont i magen. Känns lite som mensvärk, nedanför naveln där jag brukar ha mensvärken. Det har hållt i sig hela dagen. Och så har jag varit hård i magen... Tänk om något är fel!

Snälla FL. Kan ni hjälpa mig. Är det normalt? Såhär i slutet av veckan innan jag kan ringa någon på måndag.

:)

• Svar på tråden Ont i magen, gravid v 4+5, orolig
  • Anonym (???)

Om mensen är en vecka sen och du får + så är du väl i vecka 1? Eller hur räknar man egentligen?

• Anonym (orolig)

Nej, man räknar från senaste mensens första dag såhär i början. Ägglossningen skedde ju två veckor efter, så om jag är i vecka 4+5 är barnet två veckor yngre. Lite krånligt det där, men läs tex under artiklar och fakta här på FL så förklaras det.

• Anonym (???)

Okej nu har jag kollat och du räknar så klart rätt.

Vi har för första gången försökt bli gravida den här månaden men det är över en vecka kvar till BM. Jag har haft lite ont typ mensvärk senaste dagarna. Ser det som ett positivt tecken!

Hård mage får man av att äta för lite frukt och grön och för mycket bröd, bland annat. Och av att vara gravid. Men senare i grav.

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2007-11-23 17:55:56 följande:
    Nej, man räknar från senaste mensens första dag såhär i början. Ägglossningen skedde ju två veckor efter, så om jag är i vecka 4+5 är barnet två veckor yngre. Lite krånligt det där, men läs tex under artiklar och fakta här på FL så förklaras det.
    Japp, växvärk tror jag med, livmodern töjer ut sig, känns som mensverk eller magont har jag hört.
  • Spartacus

värk är lika vanligt som gravsymptom så jag tror itne du behöver oroa dig... det krävs en hel del värk och blödningar för att det ska vara missfall..

• vinylblomma

Jag hade en grym växtvärk i början, värre än mina menssmärtor brukar vara. Och det känns som mensvärk.

• Anonym (lugn)

ont i magen är helt normalt. jag är i vecka 13 o har fortfarande ont i magen. lugn, bara lugn. grattis förresten!

• Anonym (orolig)

Tack att ni orkar ta er tid att svara! Trodde verkligen inte att jag skulle sätta mig här och skriva. Men så är det.. Oroligt. Men förstår underbart lyckligt! Vi är så gravida! Jihooo!:)

• Anonym

Det är nog växtvärk du har. Är själv i v 17 och känner fortfarande av det. Lycka till!!!

Svar på tråden Ont i magen, gravid v 4+5, orolig