• Lisa 68

Mammabyxor med långa ben!?

Hej

Jag har problem att hitta mammabyxor med långa ben. Har provat på HM och Kappahl, de är alldeles för korta. Jag har alltid köpt jeans med x-långa ben men tydligen finns det inte i mammabyxor. Det blir ju roligt med tanke på vad jag skal sätta på mig dem närmsta 6 månaderna. Är det någon som har bra tips så hör gärna av er! Börjar bli ganska deprimerad.

Belly belt, tror det heter så. Är det någon som vet om man kan köpa det i någon butik i Malmötrakten.

Lisa

• Svar på tråden Mammabyxor med långa ben!?
  • Miiiaaa

Jag har långa ben och hittade ett par mammajeans på Lindex.
    De hade ställbar mudd oxå, var superbra!

• flickmamman

mina pop manchesterjeans är superlpnga ben på...

• Ylvisen

Jag har beställt världens bästa byxor, sköna och går att använda hur stor eller liten man är, även som ickegravid men då blir kjolen längre. Byxorna är som en lång tub man viker ner och det blir som en kjol så man slipper gå med arslet framme om man nu inte gillar det De var dyra men bra. Jag är rätt kort men jag tycker att byxorna är skitlånga, jag har köpt small. Har väl tvättat dom 15 ggr och färgen har väl kanske blivit lite dassig men det skiter jag i

http://www.cecilijas.se/new/SWE.html

• cornelia74

Jag är 180 lång o har hittat flera par jeans samt ett par svarta långbyxor på HM som nästan är för långa. Dessutom ett par mysbyxor på PoP som är toppen. Resår i benslut o ingen mudd upptill utan de bara är underbara...och lååånga!

• Mrs 78

Ok, här kommer tips från en 184 cm fd gravid som faktiskt hittade snygga och långa mammabyxor till slut!

www.4mom.se Här ska det finnas jeans m extra lång benlängd.

www.longtallsally.com här finns kläder för odss långa kvinnor och då även mammabyxor.

Har ni Top Shop i Malmö, i såfall har de ju en avd "tall" köpte alltså vanliga jeans m låg midja som jag hade heeela graviditeten där plus ett par mjukisbyxor som var lååånga.

Hittade även ett par jeans av märket 2wear i en liten butik här i Gbg-supersköna.

Är inte helt 100 på om jag fått hemsideadresserna rätt men det går säkert att leta sig fram.
    Lycka till och hoppas att mina tips kan ge nånting!

• Laika77

Hej! Jag köpte ett par jättefina och sköna jeans på Zara. Jag är 177 cm lång och får tom vika upp dem.

• Lisa 68

Tack för alla tips. Nu är det bara ut och prova. Skall till PoP imorgon.

Lisa

Svar på tråden Mammabyxor med långa ben!?