Napptermometer!?
Jag såg en napptermometer på www.barnlycka.se och nu undrar jag såklart om dessa fungerar?! För om de gör det, så är det ju toppen.
Tacksam för svar!
/Sophia
Jag såg en napptermometer på www.barnlycka.se och nu undrar jag såklart om dessa fungerar?! För om de gör det, så är det ju toppen.
Tacksam för svar!
/Sophia
Min kompis Linda köpte en sån till deras lilla baby och den funkar hur bra som helst! :)
Då kanske man ska ge sig på och pröva en när den lill* kommer. Vore ju super bra! :)
Jag har hört att den är riktigt dålig och inte tillförlitlig!
Det bästa är att använda en stjärttermometer! det är bra att köpa en sån och ha hemma innan bebisen kommer.. du vet ju inte än om den ens tar napp!
Ja, det är ju lite därför man undrar. Vad gör man om bebisen inte vill ha napp.. Ja, det får man väl vänta och se. :) Det finns så många nya laternativ till vanliga termometrar nuförtiden, men jag antar att de för stjärten är mest tillförlitliga... :)
Vi köpte en sådan, men det blev mest en leksak.
Kan nog vara ok till en mindre bebis, men inte en nyfiken 1 åring som helst tar ut den, biter lite och vänder och vrider och tycker den mest är kul att titta på. Resultatet blir ju inte helt korrekt då liksom....
Jag skulle nog satsa på en till rumpan eller sån man tar snabbt i örat.
Jag måste rekommendera en febertermometer som jag köpt på Clas Olhson, man håller den mot pannan och så mäter den på 2 sekunder! Den spelar dessutom en liten melodi, så sonen tycker t.o.m att det är roligt...
De hade en sådan på vårt dagis och den var så smidig så vi gick genast och köpte en, den kostar 198 kr.
Kan ju tillägga att vi hade en stjärttermometer först, det funkade första halvåret men sedan blev han ju så rörlig och ville inte ligga stilla så den åkte ju ut hela tiden och hann aldrig mäta tempen. Men det är ju olika för alla.
Lycka till!
Va smidigt det lät med en sådan termometer som man bara håller emot pannan1 :)
Jag köpte en sån på elgiganten =)
panntermometrarna är inte heller tillförlitliga! I så fall är en örontermometer bättre!