Fille Fjonkan skrev 2007-11-26 21:57:48 följande:
Oj, det lät inte så vackert Det bruna porslinet är ganska coolt tycker jag. Nu matchas det av beige kakel med rosor i orange på och brunspräcklig våtrumsmatta Och säljarna har till råga på allt en tigermatta som badrumsmatta... *huu*Men jag tror det bruna porslinet kan bli riktigt snyggt om det får framhävas av något fint kakel utan rosor på. Jag tänker mig "stavmosaik" på höjden i olika nyanser av brunt och vitt och kanske turkost för mer färg och "fräsch-het" i duschhörnet och vitt i resten av rummet. Och ljus vå
trumsmatta.Från början tyckte maken att det bruna porslinet var fult. Kanske lite roligt, men absolut inte snyggt eller coolt. Nu säger han att vi kan inte gärna kasta ut det för det är ju rätt speciellt
Låter som om det är lite "over the top" just nu om jag säger så

. Visst sjutton är det snyggt med typ stavmosaik och annat fint kakel. Och det ÄR snyggt med våtrumsmatta till kaklade väggar!
Om vi hade gått för helkaklat badrum så hade jag gärna haft de vita rektangulära kaklet på väggarna, snygg grå/svart mosaik i duschhörnan och kanske också grå/svart klinker på golvet.
Men nu blir det istället ljusgrå tapet med något abstrakt mönster på (tror jag i allafall) och en ljusgrå matta, med typ skiffermönster. Blir nog riktigt bra när det är klart nån gång i januari...

.
Jag är inte alls för att slänga saker, t ex badrumsporslin, bara för att det är gammalt. Så länge det är helt och fräscht utan allt för mycket skavanker så är det helt ok för min del att behålla det. Så kör på brunt porslin - låter jätteläckert (o retro=modernt)
Men nu blir det