• Yosa

Skit snart i v.33, vad har ni gjort där hemma inför bebis ankomst?

Skit! På måndag går jag in i v33. Redan! ojojoj! (väntar andra barnet). Ni andra som snart är runt v33: Vad har ni gjort/förberett där hemma??

Jag har bäddad vagnen och tvättat och vikt bebiskläder samt ställt iordning skötbordet. Informerat lite anhöriga om vår dotter som de ska ta hand om när vi åker till förlossningen (hon är allergisk o det ät lite info om mat o medicin o så)

Vad har ni andra gjort?

Skit...det börjar närma sig nu...

• Svar på tråden Skit snart i v.33, vad har ni gjort där hemma inför bebis ankomst?
  • mamsen76

V 34 med andra barnet och har inte gjort ett dugg än. I morgon ska jag hämta vagnen och idag ska vi hämta upp vaggan ur källaren så att jag kan tvätta täcket osv. Ska oxå ta upp dotterns gamla kläder i s 50-56 för att gå igenom och tvätta. Skötbordet sitter frotfarande på väggen (upplällt) så den biten är iaf klar.

På sophögen låg en giraff......
  • mamsen76

oj så jag stavar

På sophögen låg en giraff......
  • Revema

gick in i v.31 igår och har inte gjort något här hemma. Väntar oxå andra barnet. Vet inte vem som ska ta dottern när det e dax, får bli en överaskning vem som kan komma och hämta henne när det e dax. Ska väl börja att ta fram bebbe sakerna nästa helg runt den första advent.

Rebeca 050828, lill* BF 080131
  • Yosa

Både denna graviditeten och under förra har jag fått för mig att få för tidigt. Men med dottern gick jag över en dag. Så tji fick jag!

• SimSim

Är i v 32 och har inte gjort ngt, har inte ens handlat kläder, sängkläder ..... har endast lite möbler på vinden.

Det ordnar sig!

• Pingu32

är i vecka 35+4 och jag har beställt vagn. Kommer levereras 2 veckor efter BF... Har dock annan vagn fram till dess. Har även tagit fram bebiskläderna som min dotter hade och köpt lite nytt. Ska bara tvätta dem först. Har inte köpt någon säng ännu. Funderar på vagga, det har vi en sen tidigare. Jag känner mig inte speciellt stressad. Jag tror att jag kommer föda för tidigt men frågan är bara hur mycket för tidigt..

• jamis

Jag är i vecka 33 på tisdag och det enda vi har gjort är att vi tvättat de kläder vi köpt. Inte så mycket. Nu har vi fått några kassar kläder från en kollega, som ska tvättas. Skötbordet ska monteras och vagnen hämtas, sängen måste köpas, men det har vi ju inte gjort än. Tänkte passa på i mellandagarna

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Niinaaa

Jag är i v33 och har inte gjort nånting.
    Har barn sedan innan så alla grejjer finns redan.
    Känns lite tidigt att ta fram sängen & bebiskläderna. Det är ju ändå 1½ månad kvar.

• förstagångsmamma83

är i v34 idag och jag har tvättat bäbiskläderna men inte gjort i ordning garderoben. Sen har pappa lagat min gamla vagga som vi nog tar hem nån gång under december. Håller på att slipa spjälsängen, känner ingen panik med den...om det skulle vara så att bäbisen kommer för tidigt så har den iaf vaggan att sova i. skötbordet blir bara en skötbädd ovanpå tvättmaskinen, så den är köpt men inte på plats....tror nog att man hinner pyssla på rätt mkt under december månad...fast just nu längtar jag bara till nästa helg då man får börja julpynta

• minimalin

Jag går in i v. 34 på söndag och jag har köpt nästan allt vi behöver förutom lift till vagnen och hygienatriklar till bebben... det som är kvar att göra är att bädda och montera upp sängen, fixa till vagnen, tvätta kläder osv.
    Kanske köpa en babysitter också om jag orkar... Kom på att jag måste tvätta kläderna nu snart för jag åker bort innan jul och när jag kommer hem så kan det vara skönt att ha kläderna iordning :)

v. 33 (Längtar efter julen nu!!)
  • Kaldorei

Är i Vecka 34 å har i princip inte gjort mer än inhandla spjälsäng(å den står ute på landet hos sambons föräldrar för tillfället) beställt vagn har vi gjort, men inte hämtat den, å sen köpt lite lite kläder, ett spjälskydd och sen har blivande farmor köpt lite sängkläder. men de e nog ungefär det enda som gjort också. ska nog ta mig i kragen å börja tvätta lite bebiskläder tror jag.

• johandra

Gick in i v38 igår och det enda vi gjort är tvättat dotterns gamla kläder,satt på en hylla till på skötbordet och skaffat sängkläder och nattlampa till bebis..

Borde verkligen börja packa bb-väskan och skriva kom ihåg lista till allt man inte kan packa,men kommer mig lixom inte för det!

Vi har morfar och farbror som backup till dottern när det kommer ske,så det känns tryggt iaf...

Dottern kom på bf med en himlans fart så vi räknar med en snabb och oväntad förlossning även denna gång..Och jag har oxå fått för mig att bebis kommer komma tidigare,eller åtminstone inte senare iaf men man får väl se..Känns lite vanskligt att vara inställd på det då man faktiskt lika gärna kan gå över!

Spännande e det iaf

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v38
Svar på tråden Skit snart i v.33, vad har ni gjort där hemma inför bebis ankomst?