• BlomBebis

Kolsyrat vatten?

Är det nån fara att dricka kolsyrat vatten?

Berättade för en kompis att jag bara älskar det just nu. Hon sa då att det inte var bra :S

Är i v.17

• Svar på tråden Kolsyrat vatten?
  • God Is A Girl

Ingen fara alls!
    Jättebra mot halsbrännan som brukar komma senare under graviditeten också

• Dahlia

Hon kanske menade rent allmänt att man inte ska dricka förmycket av det pga att det innhåller mycket onödigt salt.
    Men dricker man det under en graviditet och normalt drickande så tror jag att det är ofarligt!
    Så drick på du

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • Jungblom

nix ingen fara med det, bara att det innehåller kolsyra och man bör tänka på tänderna.

• buffybus

näe...isåfall skulle inte min bebis må bra för jag dricker cola zero varje dag....

BF 11 feb =)
  • Dahlia

Tror inte att kolsyra påverkar bäbisen det minsta utan att det är ens egna tänder och magsäck och magsyra som påverkas bara. Och man känner ju själv om man mår bra eller inte. Så länge man mår bra så ska man vara lugn.

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • Anna Svenssonliv

typ som när man säger att man vill bara nyttig o äter tex ett äpple istället för godis- då är det snabbt framme nån typ som utbrister att "äpplen innehåller massa socker o är inte sååå nyttigt". finns inget mer irriterande.

visst ska vi dricka massa kranvatten, men en flaska kolsyrat nån gång ibland gör varken till eller ifrån.

däremot bör man vara medveten om att "köpevatten" på flaska innehåller en massa onyttigheter. men långt mycket mindre onyttigt än tex läsk

• Jewell

Saltet i kolsyrat vatten kan göra att det samlas mera vätska i kroppen men det märkte jag inte av direkt då jag drack ungefär ett liter per dag under min senaste graviditet pga halsbrännan.
    Berättade åt min BM oxå och hon sa bara att det kunde binda mera vätska men annars så är det helt ok.

• Jesster
    fristad: Känner så väl igen det där!
    ..:: Kärlek ::..
  • CarlHerman

Kolsyrat vatten är helt ok. Fräter inte på tänderna heller!! Det är läsk som gör det, och ts frågade om kolsyrat vatten.
    Köp en sodastreamer så kan du göra ditt eget, gott!

• Bliglin

Det står oftast på flaskan hur mycket salter som ingår. Det finns kolsyrefritt flaskvatten som är praktiskt taget lika saltfattigt som destillerat vatten.

Bara att läsa innantill på flaskan om man nu av någon anledning måste dricka mycket flaskvatten (som jag) fastän det är mycket dåligt för miljön.

Svar på tråden Kolsyrat vatten?