Kolsyrat vatten?
Är det nån fara att dricka kolsyrat vatten?
Berättade för en kompis att jag bara älskar det just nu. Hon sa då att det inte var bra :S
Är i v.17
Är det nån fara att dricka kolsyrat vatten?
Berättade för en kompis att jag bara älskar det just nu. Hon sa då att det inte var bra :S
Är i v.17
Bor man i Stockholm är det nog bättre än kranvattnet om man ska tro Aftonbladet: www.aftonbladet.se/stockholm/article553979.ab
Om du dricker mycket kolsyrat vatten typ varje dag så är dte ju inte bra för tänderna.. lika farligt som läsk nästan ,em n utan sockret då!
Återigen, kolsyrat vatten är helt ok för tänderna. Det är läsk som fräter! Kolsyrat vatten, t ex från en sodastreamer, är ju bara tillsatt bubblor!
Som jag sagt tidigare, all information vi har på jobbet (folktandvården) listar läsk som en orsak till frätskador, men inte kolsyrat vatten.
Ja, köp en Soda Stream, värt varenda öre. Du slipper släpa flaskor, det är mer miljövänligt, innehåller inga extra salter. Och det bästa av allt (som nån påpekade tidigare), hjälper mot halsbrännan mitt i natten
håller med om soda streamern..den trycker bara ner bubblor i vattnet, inga onödiga salter!!
en superbra invenstering...plus att du tjänar en massa pengar ![]()
Ramlösa står det på att man inte ska ge till barn och gravida.
Är ju skillnad på kolsyrat vatten och miniralvatten.
Miniralvattnet är ju inte alltför bra att dricka _mängder_ av just för att det är höga halter av olika mineraler och salter.
Men vanligt kolsyrat vatten är det inget farligt att dricka!
Men då ska man ju tänka på att mineralvatten är det inte bra för någon öht att överkonsumera.
Inte alls farligt att dricka. Min barnmorska rekommenderar att dricka det i stället för läsk och saft. Dessutom lindrar det mot halsbränna.
Det är inte bra för miljön men för graviditeten är det nog ingen fara
Guuuud vad folk kan kläcka ur sig!