• Nyfiken gul

Jag blöder när jag går på toa - gravid i vecka 8... Finns det fler?? O vad har ni fått för råd o tips??

Jag är gravid i vecka 8 o varje gång jag går på toaletten o ska bajsa så blöder jag, färskt blod..

Det är inte mycket förvisso o det slutar blöda bara en stund efteråt men det stör mig och jag blir förstås lessen o rädd..

Pratat med både sjukvårdsupplysningen och gynavdelningen på mitt sjukhus o det enda dom säger är att jag ska anteckna när jag blöder o ca hur mycket och visa informationen för barnmorskan på inskrivningen om två veckor.

Dom pratar något om ansträngda blodkärl, att moderkakan kan ligga i vägen o trycka på blodkärlen som spricker när jag tar i o krystar.

Jag har förstås sju tusen frågor om detta.....

Finns det fler som har så här och hur går det för er o vad har ni fått för råd o tips???

• Svar på tråden Jag blöder när jag går på toa - gravid i vecka 8... Finns det fler?? O vad har ni fått för råd o tips??
  • 4barnsMom

Jag har haft så några gången nu med denna bebis..

Jag blödde massor mad Elias så jag har inte tagit upp det denna gång, kändes så lite

Det gick över efteråt och så var det bra.. Jag tror det är slemhinnorna som tar lite stryk.. Men det kan vara föreliggande moderkaka oxå, det ser de på ul isåfall.. Be dom kolla extra efter det..

Jag gjorde så när jag väntade Elias att jag åt lösande saker och bajsade inte fören jag var absolut tvungen, jag väntade ut det Generad Kunde bli sittande ett tag.. Jag blödde ju ofta och mycket så fort jag gjorde nåt så jag vågade inte ta i

Fyra barn är nog lagom... Övertid är mitt mellannamn...
  • Nyfiken gul
    Elias Mom skrev 2007-11-24 12:18:54 följande:
    Jag gjorde så när jag väntade Elias att jag åt lösande saker och bajsade inte fören jag var absolut tvungen, jag väntade ut det  Kunde bli sittande ett tag.. Jag blödde ju ofta och mycket så fort jag gjorde nåt så jag vågade inte ta i
    Ja precis så är det för mig också... jag sitter o väntar på att det ska komma av sig själv och går hellre omkring o fiser lite än att sätta mig på toan..

har dessutom ett fysiskt jobb som inte gör saken bättre heller..

nu är det helg så jag försöker att vila o ta det lugnt men det är astrist att man inte ens ska kunna gå på toan...
  • LjuvligaJulia
    Nyfiken gul skrev 2007-11-24 12:24:02 följande:
    Ja precis så är det för mig också... jag sitter o väntar på att det ska komma av sig själv och går hellre omkring o fiser lite än att sätta mig på toan..har dessutom ett fysiskt jobb som inte gör saken bättre heller..nu är det helg så jag försöker att vila o ta det lugnt men det är astrist att man inte ens ska kunna gå på toan...
    Jag skrev till dig på en annan trås=) du kanske ska läsa på den istället så slipper jag verka tjatig!!! Du ska inte oroa dig=)....
  • 4barnsMom

Haha, ännu en vårdpersonal? Jag med

Ring och fråga gyn på måndag, du kanske kan få komma och kolla ett vul iallafall så du slipper fundera.. För det gör man ju även om man VET att det är lätt att blöda i början...

Men, ja jag gick oxå omkring och bara väntade tills man vara tvungen att låta det ramla ut Kul...

Fyra barn är nog lagom... Övertid är mitt mellannamn...
  • Nyfiken gul
    popcornplaya skrev 2007-11-24 12:28:08 följande:
    Men är du säker att det inte blöder från analen då när du bajsar?
    ja jag har inte hemorojder för det har jag kollat så jag vet att det är från slidan jag blöder...

men tack ändå för svaret/tipset
  • eire

Ta laktulos(apoteket) och se om det slutar blöda när du inte tar i på toa...Då kanske du slipper oroa dig i onödan, det e ju skitdrygt och gå och fundera på vad som händer:/Lycka till!

• Lussekatten87

jag hade bruna flytningar i ca 2 månader i början,varje dag.! de sa på UL att det troligtvis var en blödning från moderkakan.

~.:Vecka 31:.~
  • Filifjonkan1

är i vecka 9...blöder idag..känns jätte jobbigt..ringde mvc men dom sa bara att jag skulle ta det lungt o vänta.....SUCK.

• Me o Mike

usch va jobbigt!! Hur mycket blöder du??

Filifjonkan1 skrev 2007-11-28 11:52:09 följande:
    är i vecka 9...blöder idag..känns jätte jobbigt..ringde mvc men dom sa bara att jag skulle ta det lungt o vänta.....SUCK.
Svar på tråden Jag blöder när jag går på toa - gravid i vecka 8... Finns det fler?? O vad har ni fått för råd o tips??