Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??

Om det är gemensam kö till båda toaletterna hade jag såklart ställt mig sist i kön, om de andra stod i kön till vanliga toaletten hade jag gått in på handikapp/skötbord direkt.

Jag anser faktiskt att även jag måste stå i kö, trots att min dotter behöver en ny blöja.
    Krisar det sig så ställer jag mig i ett hörn nånstans och byter i vagnen.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Angelflikkan skrev 2007-11-24 18:48:50 följande:
    iseika: jag klampade inte alls på.. vad skrev jag det???det är hyfs att inte anta en massa saker.. ställde mig utanför skötbordstoan, förklarade anledningen och nämnde ju att toaletten främst är till för handikappade och skötebarn..
    Fast den är ju inte främst för handikappade/småbarnsföräldrar, utan den är bara anpassad så det ska underlätta för dessa kategorier.
    Jag anser mig inte ha företräde för det!
  • miniGrynet
    Angelflikkan skrev 2007-11-24 18:54:00 följande:
    men ska en handikappad ställa sig i kön oxå??undrar hur ni tänker..
    Nej, men det är för mig en helt annan sak!
    De riskerar att göra på sig i kön, alternativt få köa till sitt enda alternativ till toalett och sen kanske hinner in i själva rummet, men inte ned på toaletten.
    Det är ju mkt värre än att en bebis får vänta på sin nya blöja i 4 minuter extra.

I alla fall enligt mig!
  • miniGrynet

Nu vet ju inte jag hur du gjorde idag, och säger därför inget om hur just du har gjort.

MEN jag kan förstå om kvinnan blev irriterad om du inte frågade alla som stod i kön om det var ok att ni gick före dom.
    För så kan jag känna ibland när folk absolut ska gå före i kön till kassan i mataffären för att den lilla damen "bara har 2 mjölk" typ. Och så frågar personen den som står först i kön, och inte de 4 som står bakom.
    DET tycker jag är respektlöst, för det kanske inte känns ok för alla i kön som faktiskt står före den personen också.

Men det var bara en paralell, och som sagt, jag dömer inte hur du gjorde idag, ville bara förklara hur jag tänkte.

• miniGrynet
    Spartacus skrev 2007-11-24 19:34:36 följande:
    ser man tydligt att folket framför inte har några problem, det vill säga dom ser unga och pigga ut, så skulle jag bara fråga dom om det är okej att gå före eftersom toaletten ändå är till för mig i första hand?det kan väl inte vara så farligt? men har man gott om tid och inte orkar tjafsa är det väl bara att vänta...
    Fast, jag tycker i alla fall inte att man har företräde om man har barn med sig.
    Däremot om man är handikappad så skulle jag absolut släppa förbi den.

Sen kan man ju inte alltid se på någon om den är handikappad, denna kvinna som blev irriterad kanske har problem med blåsan/inkontinent, och det syns ju verkligen inte.
    För henne kanske det får stora konsekvenser av att behöva vänta på att ett barn ska bytas på som oftast tar rätt mycket längre tid än att nån ska gå in och kissa.

Är man ung kan man också vara "osynligt" handikappad.
  • miniGrynet
    Angelflikkan skrev 2007-11-24 19:51:45 följande:
    MEN om man frågar snällt så behöver man inte vara otrevlig för det???den personen kan antingen förklara varför den säger nej, eller bara säga nej..såå svårt är det inte att säga nej utan att vara otrevlig och hoppa på folk.. eller??
    Javisst kan man vara trevlig, det håller jag med om.
    Nu kanske hon hängde ut sig själv ändå på ett sätt, men man kan ju också tänka att hon kanske inte ville säga nej, och verkligen inte var intresserad av att säga typ "jag håller på och kissar på mig, och varje minut är dyrbar för mig, för jag är inkontinent".

Men jag tycker inte att man behöver vara otrevlig nej!
  • miniGrynet
    ashera skrev 2007-11-24 20:16:08 följande:
    Ja barn som går på toaletten tycker jag har rätt att gå före. Men har det redan skett i blöjan är det ju (oftast) inte kris längre.
    Ja, det är så jag tänker också.
  • miniGrynet
    Jessica24 skrev 2007-11-24 22:24:39 följande:
    Jag skulle ställa mig sist i kön.Bara för att man inte ser en människas handikap, så innebär inte det att det inte finns.Kan ju vara så att en stomipåse behöver bytas och en massa andra anledningar till att dom står i kö.Är man så himla orolig för att barnet får ha en bajsblöja i ca 5 minuter extra, så får man helt enkelt hitta en annan lösning. Men tränger sig, det gör man inte. Hör till vanligt hyffs.Att fråga om man får gå före är en helt annan sak, men man får då respektera ett eventuellt nej.
    Vi har läst i samma tråd ser jag!
    Ang stomi-påsen.

Helt rätt, jag tycker som du.
  • miniGrynet
    Jessica24 skrev 2007-11-24 22:30:34 följande:
    Nej, jag har inte läst i någon speciellt tråd angående stomipåsen, utan det var bara ett dolt handikapp som jag kom på.
    Aha, ok!
    Tänkte på om det var i tråden om huruvida det var ok att använda handikapp-toaletter eller inte när man inte är handikappad.

Där var det en som skrev om just stomi, att det inte syntes och hon ville uppmärksamma folk på såna "handikapp".
  • miniGrynet
    Jessica24 skrev 2007-11-24 22:55:46 följande:
    Aha, okej! Nej, den tråden har jag missat.
    Ok!
Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??