• Fille Fjonkan

Vi som nyss köpt hus, men inte fått tillträda än

Skulle det inte vara roligt att kunna diskutera våra nya hus och vad vi planerar att ändra i dem etc när vi väl får tillgång till dem?

Jag planerar renovering för fullt, men har inte tillträde förrän 15 januari 2008. *längtar*

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Svar på tråden Vi som nyss köpt hus, men inte fått tillträda än
  • MaraFara

Och vi har tillträde 1/2, och det är såååå långt kvar dit.. Sitter för fullt och renoverar i huvudet, även om det inte är så mycket som behövs göras egentligen.. Men lite har man ju som man vill göra om, och det känns som att det tillkommer nya saker hela tiden.. Men det är väl så när man hor i hus..
    Dock ska vi börja med 2 saker på en gång.. Tapetsera om i 1 rum där det idag bara står garderober.. Det är tänkt att bli sonens rum, och där garderoberna står, finns det inga tapeter på väggen.. Så det måste vi fixa.. Sen måste vi köpa ny kyl och frys, så de som står i huset idag är från när huset byggdes -93..
    Sen ska vi tapetesera om på övervåningen (1½-plan).. Nu är det tapet upp på snedväggarna, men vi har tänkt att sätta träpanel istället och vitlasera.. Och sen nya tapeter..

• Fille Fjonkan

Vi ska också framför allt tapetsera och måla om till att börja med. Det är struktur- och /eller medaljongtapeter i varenda rum Räcka ut tungan

Till nästa vinter ska vi nog byta panna. Det är vattenburen el nu. Jag funderar på luft-vatten-pump, men suktar efter en kakelugnspanna

Tids nog ska båda badrummen och köket också få sig ett rejält ansiktslyft. Badrummet uppe står först på tur. Där sitter det nu våttapeter från 80-talet. Sådana som är i våder och ser ut som vanliga tapeter. Det finns ingen fukt där nu, men kan nog snabbt bli när vi flyttar in med 3 vattenslaskande barn.

Allra först kommer vi nog måla taket i hall och kök. Det sitter furupanel där. Och i hallen är det röda medaljongtapeter i sammet. Liiite mycket bordellbastu för min smak där

Vår kyl och frys är från 99 och spis och fläkt från 97. Men de får nog hänga med tills det är dags att fräscha upp hela köket.

Det är roligt att planera och drömma, men åååh vad jag längtar till inflytt och till att verkligen få börja göra om det till vårt hus!

• Trisses2

Vi får tillträde 2 jan och längtar dit för fullt. Har köpt ett 70-talshus i gott skick - allt är i original från när det byggdes - men ändå i toppskick om jag säger så .

Har kvar vårt nuvarande hus i 2 mån för att kunna hinna renovera badrum, sovrum, vardagsrum o annat smått o gott. Oh, vad jag längtar tills vi flyttar in på riktigt nån gång i februari.

• Fille Fjonkan
    Trisses2 skrev 2007-11-25 22:29:49 följande:
    Vi får tillträde 2 jan och längtar dit för fullt. Har köpt ett 70-talshus i gott skick - allt är i original från när det byggdes - men ändå i toppskick om jag säger så .Har kvar vårt nuvarande hus i 2 mån för att kunna hinna renovera badrum, sovrum, vardagsrum o annat smått o gott. Oh, vad jag längtar tills vi flyttar in på riktigt nån gång i februari.
    Visst längtar man som en tok!?

Vi flyttar in så snart vi kan efter tillträdet, dvs 19/1. Sedan har vi ett par veckor på oss att städa ur hyresrätten vi lämnar. Eftersom som inte behöver göra någon riktigt "stor" renovering kan vi göra det när vi bor där. Och när vi väl fixar badrummen tar vi ju ett i taget. Det som kanske kan bli problematisk är när vi fixar köket, men det tar nog några år innan det är dags för det.

Vårt hus är från 82 och verkar vara i väldigt bra skick. Säljarna köpte det när det var "ett tomt skal" som en arkitekt börjat bygga åt sig på (halva) tomten där han vuxit upp (hans bror byggde på andra halvan). Sedan ångrade han sig tydligen och sålde innan det var klart. Säljarna Byggde klart och har tagit väl hand om det.

De valde en väldigt smart planlösning, förberedd för att dela upp till fler sovrum t ex. De har lite udda inredningssmak, men det blir ju bara roligt för oss att ändra det efter vår smak
  • josse82

Jag längtar oxå

Vi får tillträde den 11/1 och det ska bli så skoj...

• käxet

Vi får tillträde nån gång mellan 15-20 dec. och det är ju inte så långt kvar. Men det känns som en evighet.

Vi ska renovera hela huset dvs nytt kök, 2 nya badrum, nya tapeter i hela huset. Golven vet vi inte än hur vi ska göra. På nedervåningen är det gamla skurgolv under heltäckningsmattorna.

Det är gammal tant som har bott i huset så standarden är väl inte det bästa.
    Det mesta e väl från 70talet. Medaljong tapeter och medaljong golv. Mycket brunt o orange. I vardagsrummet är det tapeter med ja, det ser ut som majjaplantor

Vi har köpt en avstyckad gård. SÅ boningshuset är från 1906.
    Vad har ni köpt för hus?

• dellelgarin

Vi har bara EN VECKA KVAR IDAG!

Herregud det är så mycket som skall göras, hur skall man hinna??

Har köpt en 100 år gammal kåk som står mitt ute på åkrarna 1 mil från Visby. Det finns massa småpyssel som skall göras. Till våren blir det lite mera omfattande nytt tak och ny fasadfärg. 

*längtar*

• Holmstedt

vi har bara 4dagar kvar sen e huset vårt o vi flyttar in direkt=) Ska tapetsera om i kök o matsal annnars så är huset i gott skick!!

• inga76

Å, ni har ju tillträde jättesnart allihopa! Vi får vänta till den 14:e mars, hur ska det gå till??

• pepsimax

Vi får tillträde på onsdag(klockan 10.00 ska vi till banken)
    Vi ska måla om i sovrum och vardagsrum.Byta knoppar i köket och diskbänk och bänkskivor,men dä ä ju små saker.Huset är nyrenoverat,förutom badrummen,men de duger ett par år.

Svar på tråden Vi som nyss köpt hus, men inte fått tillträda än