• ruffe4

Fråga om Canada Goose jacka??

Jag är lite sugen på att köpa en Canada Goose jacka, men undrar om pälsen i kragen är äkta?
    I så fall vad är det från för djur?
    Vill ha en parkasmodell, vad kostar en sån ca?

Jag är emot att bära päls så därför undrar jag..

• Svar på tråden Fråga om Canada Goose jacka??
  • Lurvenpajsaren

Eh? Ja, det är troligtvis päls av coyote-vargen som fångas i fällor där de sitter fast i flera dagar innan de "töms" på sitt innehåll. Fällorna lltså, för man vill ju bara åt skalet av det stackars djuret. Pälskragar är det enklaste och bästa sättet för pälsfarmare att få ut sina "produkter" och tjäna pengar för att så många människor anser att "Vadå? Det är ju ingen päls jag köpt!".

Snälla TS: köp ingen.

Kolla på www.djurensratt.nu

• ruffe4

Lurvenpajsaren

Nej, jag ska inte köpa nån jacka med äkta päls, aldrig.

Enligt tillverkaren CG så kommer pälsen från prärievarg från Canada som det är skyddsjakt på där (som vi har på älg för annars skulle det bli för många) stog det i mail från dom,

Så nu vet ni det!!

Det lutar åt en Fjällräven parkas men det finns bara röd svart o grön, jag vill ha brun men det blir nog röd.. vi får se

• Lurvenpajsaren

Jepp, misstänkte det. Det är den stackars coyoten. BRA TS att skippar jackan! Jag lyfter hatten för dig.

God natt!

ruffe4 skrev 2007-11-26 23:17:27 följande:
    Lurvenpajsaren Nej, jag ska inte köpa nån jacka med äkta päls, aldrig. Enligt tillverkaren CG så kommer pälsen från prärievarg från Canada som det är skyddsjakt på där (som vi har på älg för annars skulle det bli för många) stog det i mail från dom, Så nu vet ni det!! Det lutar åt en Fjällräven parkas men det finns bara röd svart o grön, jag vill ha brun men det blir nog röd.. vi får se
  • Lurvenpajsaren

PS: Man skjuter aldrig pälsdjur för då kan man inte använda pälsen pga skotthål...

• ruffe4

jag vet det är fan för jävligt, jag är medlem i djurens rätt så jag håller mig uppdaterad, alla skulle vara det!!!!

Natti natti!

• LovaMagdalena

för det första - helt galet att alla ska hacka så mycket på ts! och huruvida cg är ute eller inte är väl överfödigt att kommentera.

blaaah! blir så trött på såna som er, skit i att svara om trådstarten stör er sååå mycket.

för det andra så skulle jag bara vilja tipsa ts om Boomerangs dunparkas, den heter boomerang classic down jacket och är supersnygg & varm & härlig! finns dessutom i brun (har själv en sådan) som jag såg att du var inresserad av. kostar 4000 och är extremt fin & skön - inte så "hård & svår att röra sig i" som cg eller fjällräven eller peak.

lycka till ts

• ruffe4

LovaMagdalena

Tack för tipset, jag vet va det är fär tyg, lite tunnare? Min tanke är att den inte är lika "slitstark" som en typ fjällräven där tyget är lite starkare.. man vill ju att den ska hålla ett tag för dom pengarna. Eller är den kanske lika slitstark??

• beatyfullbaby06

hejjj.. dom kostar mellan 4500-6000 dom nya kostar 6000...alltså den nya modellen.. jag tycker att jackan är kanon gillar killmodellen bättre för de e större päls på den...
    skulle varmt rekomendera en goose..

• lillalillalillamysan

m00nfl0wer skrev 2007-11-26 21:03:42 följande:

Alla på östermalm har en sån jacka.. så den måste nog vara populär
    "Alla" på östermalm som har goose-jacka har den för att de inte har råd att köpa någon ny (med andra ord har de samma jacka som de köpte för 2-3 år sedan). Att ALLA i förorterna också har den (för de vill att alla ska tro att de kommer från Östermalm) gör att ingen som egentligen har koll vill ha en sån jacka idag... För mig symboliserar jackan "gäng" av ungdomar som vill hävda sig på ett eller annat sätt.

Det betyder inte att jackan inte är snygg, men man kan säga att varumärket har tappat värde och ändrat betydelse. Jag skulle hellre köpt en dunjacka från Bomerang eller liknande, men det är jag det.

Lite OT, förlåt TS.
  • ruffe4

ojdå, en som vet va dom har för ekonomi, dom som bor på östermalm hihi

Nån som vet vem det är som bestämmer vilken vinterjacka som är inne just nu???????????

• lantmamman

jag har en tensonjacka, den klassiska modellen (herr visserligen så den är lite stor). men duktigt varm är den. inget dun, ingen päls. ca 1500 kr.
    min börjar bli lite sliten nu. den fyller tio år i vinter...

• mimikry

TS:
    haha, det blev faktiskt en ganska rolig tråd tillslut... =)
    Ganska många roliga kommentarer fram o tillbaka från folk.
    Lycka till att hitta en jacka iaf!

• ruffe4

tack nu har jag hittat en peak jacka jag är sugen på.. hihi

• Needy

Min karl köpte sej en sketasnygg Peak jacka. Den är så varm att nu vill jag med ha en!!

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • sjuklingen

Jag älskar min North Face jacka, underbart varm och smidig. Kostar runt 3000:-

Svar på tråden Fråga om Canada Goose jacka??