• s74

Madeira

Hejsan!
    Har hittat en fantastisk resa till Madeira och funderar på att resa med fästman och vår 1.5 mån lille kille i början på maj. Flygresan tar 5,5 h ca. Restips tages tacksamt emot för att få en behaglig flygresa och vecka där borta. Vi fundrade på Paris tills detta dök upp, så nu vet vi varken ut eller in. Detta verkar vara så supermysigt...

• Svar på tråden Madeira
  • morotsland

Har du varit där tidigare eller har du info som gör att du vill åka dit? Jag var där en vecka för några år sedan och skulle inte rekommendera det, men smaken är ju...etc

• angel2003

Jag var där för några år sen, och jag kan rekommendera det
    Det var jättemysigt och fint där!

• s74

Ladyline, varför inte? Har hört gott från många samt att resan och hotellet verkar mycket bra. berätta gärna...

• morotsland

Det fanns trevliga inslag, men det negativa var: extremt backigt, få bra resturanger, få affärer, usla badmöjligheter, svårt att undkomma den värsta turismen. Men det är ju bara min uppfattning, det kan säkert vara supermysigt i andras ögon!

• s74

Var bodde du då? Var det ett bra hotell? Vilka reste du med? Som du säger, man har olika smak, men det är ändå intressant att höra. Vi ska bestämma oss till imorgon...

• SylviaT

Madeira är väldigt vackert, var där nu i februari. Tyvärr hade vi otur med vädret så det regnade mest hela veckan, men i maj är det nog mer vädersäkert. Jag kan helt klart tänka mig att åka tillbaka. Vi hade med oss en 7 och en 6 månaders bebis och det gick bra överallt. Alla var så barnkära och man kunde få hjälp med värmning av mat osv. Men som sagt tidigare, det är väldigt backigt så man håller sig i stan med barnvagnen. Vi hyrde bil och det känns nästan som en nödvändighet för att ta sig runt om man vill se lite mer. Är inte så mycket för att följa med på arrangerade bussturer - i synnerhet inte med spädbarn för det kan vara svårt med tider för mat osv. Så har ni lite is i magen hyr bil, man vänjer sig efter någon dag vid de smala, slingriga vägarna. Det gick att hyra barnstol där, men jag är osäker på om man kan få en för de minsta som behöver babyskydd. Ta med er egen om barnet är så litet som 2 månader. Kostar inget att checka in på planet och värt det om man vill åka säkert med den lilla. Hoppas ni får en trevlig resa!

• s74

Oj, 1,5 år gammal är han, råkade visst skriva fel i hastigheten. Eftersom det är imorgon vi ska bestämma oss och fästmannen är borta i kväll, så känns det lite svårt med detta. Framför allt om det inte är bra där. Hotellet vi hittat har 5 solar och verkar lyxigt värre. Vi vill gifta oss i samband med denna resa och vill därför bo extra bra och ha nära till allt. Finns det sandstränder? Hmm, det kändes så himlans bra och nu får jag nästan lite kalla fötter. Attans...hur göra?

• UBJ

Jag stormgillar Maderia! Tag med sköna vandringsskor och njut av denna vackra ö!

• Mamma J

Madeira är jätte vackert och speciellt nu, men som någon skrev så är det väldigt kuperat. Men annars tycker jag det är bara och åka!

Mammaledig resesäljare

• s74

Menar du det? Tror du det kan vara bra för "honeymoon". Vi ska bo i Funchal. Det verkar ju vara trevligt där.

Svar på tråden Madeira