Inlägg från: chrissepisse |Visa alla inlägg
  • chrissepisse

Hållbarhet för NAN1 i kylskåp?

Ett dygn enligt KK i Malmö. Jag frågade när vi var på återbesök i torsdags och bm sade att de lagar enligt anvisning, kyler snabbt och har ett dygn i kylskåp.

• chrissepisse

Jag kallar inte de svar som kommer från utbildad personal på svenska sjukhus för lösa spekulationer från folk som är osäkra. Jag tycker nästan det är oförskämt av dig att avfärda de svar du fått på det sättet, med tanke på att flera av svaren grundar sig på den hantering som faktiskt sker på sjukhus här i landet.

Du gör så klart som du vill, men jag vet inte vilket svar du egentligen väntat dig från Nestlé med tanke på vad som står på förpackningen? Det är väl ganska gjutet att de inte skulle svara något annat när du ringer.

• chrissepisse

Ja, tänk att jag gör det. Jag kan bara inte låta bli att undra över syftet med att starta en tråd där man ber om råd och sedan avfärda de råd som kommer från personer som vet, dvs sjukvården, som lösa spekulationer från folk som är osäkra.

• chrissepisse

Det skulle väl inte ta längre tid att hälla i pulvret och värma, så lathet är det inte. Jag värmer dessutom inte i mikro, utan i vattenbad så den största tidsåtgången är där. Vid sista kvällsmålet klockan tio gör jag ersättning till två nattmål. Dagtid gör jag alltid från scratch. Jag tycker fortfarande att om de kan ha ersättningen ett dygn i kyl på neo, bb och patienthotell på ett av våra universitetssjukhus så kan jag ha det över natten hemma.

• chrissepisse

Bäst är så klart att göra nytt varje gång, men jag tror inte det är någon bakteriehärd om man kyler snabbt och förvarar i ren behållare. Då borde ju sjukhusen ha råkat matförgifta ett barn eller två, tycker jag.

Svar på tråden Hållbarhet för NAN1 i kylskåp?