• Anonym (Undrar)

Hur vet man om han fortfarande är kär?

Vad är tecknen? Hur vet man att man fortfarande är älskad av sin partner?

• Svar på tråden Hur vet man om han fortfarande är kär?
  • Nallepigan

Känner du dig älskad? Är han/hon omtänksam? Antar att det är småsakerna man märker det på.

• Tessideluxe

Jag tror också att det är småsakerna man märker det på. Blir personen glad att se dig när ni varit ifrån varandra? Ringer h*n när ni inte kan ses, skickar ni sms? Gör personen saker för dig i vardagen?

• Anonym (Undrar)

Vet inte om han är så glad när han ser mig, verkar inte tycka att det spelar så stor roll. Han är mest less och energilös. Han orkar aldrig hitta på något heller. Han ringer aldrig, mest jag som ringer han. Det är svårt att prata med han, jag tror inte att han döljer något. Det är mer som att han inte tycker att det är kul att dela med sig av saker. Vill jag prata med honom och hålla igång ett samtal så måste jag fråga saker för att han ska svara. Annars är han bara tyst.

Ibland är han gullig och lagar god middag, det är trevligt. Men jag vet inte om jag känner mig älskad. Frågar jag om han älskar mig fortfarande så säger han att han gör det, mer än allt annat! Han säger att han vill leva med mig resten av livet.

Förutom att han lagar middag ibland så gör han inte så mycket småsaker. Känner mig bara som en tråkig del i hans vardag. Han brukar inte ens svara på mina sms. När han kommer hem så kan han i farten nämna mitt sms, men han svarar sällan på dem. En sak till, han är aldrig sugen på sex. Känner mig dum som är mer sugen än han, blir lite frustrerad.

När jag frågar hur det är, om det är något fel. Då säger han mest bara att han är lite less för att det är så tråkigt väder och att han har tråigt på jobbet.

Vi har inte varit tillsammans så jättelänge 1 år ungefär. Hoppas verkligen inte att han slutat älska mig, för han var så otroligt härlig när vi var nyförälskade. Full med energi och påhittig. Vi pratade så mycket med varandra och hade så mycket gemensamt.

• Anonym

svårt det där... min sambo är oxå lite sådär... svarar inte alltid på sms, nämner dem inte ens utan man får fråga om de verkligen kom fram... Han tar så gott som aldrig initiativ till sex, utan det är jag som gör det... (bevisat nu att tjejen kan vilja ha mer sex än killen alltså... ) när han kommer hem efter jobbet så slänger han sig i soffan o ser på tv eller sitter vid datorn... undrar oxå ibland om han älskar mig längre...men det gör han säger han...
    Hemskt att ens behöva fråga tyker jag...
    Men det verkar som att killar inte alls har det behovet som vi har... de lever sitt liv o så länge de inget säger är allt frid o fröjd liksom... trist tycker jag... man bor ihop, det är liksom allt...
    Men jag tror visst de älskar oss...på sitt tysta sätt...

• Anonym (lika)

Liknar min sambo lite...

Det här med att inte svara på sms. Han är 30 år och har inte lärt sig att sms:a lika flitigt som mina tjejkompisar, om jag säger så! Lite snål, lite tråkig. Verkar inte alls fatta att det är väldigt trevligt med ett svar, och jag vill inte börja uppfostra honom så det får vara.

Han är också lite håglös och nu har jag köpt Rosenrot till honom, finns på apoteket och hälsokost. Tror det hjälper lite! Han klagar ju själv på att han är trött jämt, trött på morgonen, trött på jobbet, trött på kvällen... Det har inget med mig att göra, det är jag säker på.

Sedan så är han rätt inne i sig själv och sina egna intressen. Men jag har märkt att om jag ger honom några dagar att vara tillbakadragen och i sin egen värld, så kan han umgås bättre med mig sedan, vara gosig och gullig och vilja ha sex.

Låter kanske som att jag daddar med en vuxen man? Nej vi har varit tillsammans länge länge och jag har med tiden lärt mig hur han fungerar och hur jag ska ta det för att själv inte blir jätteirriterad och besviken. Första gången han försvann in i en bok istället för att mysa med mig på soffan kände jag också som du TS, älskar han mig? Det ledde till att jag gjorde slut och han blev helt förstörd. Så jag tog tillbaka honom illa kvickt, och det har jag aldrig ångrat! Klart jag fortfarande stör mig på att han inte är exakt som jag ibland, men i grunden vet jag att det inte har med hans känslor för mig att göra!

Svar på tråden Hur vet man om han fortfarande är kär?