punkpappa skrev 2008-01-22 14:07:07 följande:
Jag har en fråga till alla er...Hur mycket har ni läst om själva graviditeten osv?Det känns verkligen som att jag inte kan någonting!Jag pratar om "trimestrar" och "foglossningar" osv.Vet ni hur det fungerar?Jag vill lära mig, men det är liksom stopp i hjärnan.Det är som att försöka lära mig att sticka vantar,det rätta intresset verkar inte finnas. Men det borde väl finnas??? Eller är det normalt att inte vara lika fixerad som mamman i all dennagraviditetslitteratur???
2 goda vänner till mig som också ska ha barn har läst på ordentligt om... allt. De kan mer än den blivande mamman. De har väl ett behov av att ha koll på situationen. Jag har läst det jag känt att jag behöver veta men framförallt finns det många i min närhet, systrar, kompisar, föräldrar etc att vända sig till när jag undrar över nåt. Barnmorskan har också varit fantastiskt lugnande och informativ.
Kort sagt så tar jag reda på vad jag behöver veta för stunden och oroar mig inte för vad som kan hända, och läser därmed inte på om vad som kan hända.
Hade ett tidigare ex som jobbade på en förlossningsavd och jag fick veta alldeles för mycket vad som pågår där inne...