Inlägg från: Anonym (Lusmaja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lusmaja)

Vägglöss?

Jag har haft mina aningar om att allt inte står riktigt rätt till och idag läste jag om vägglöss i tidningen.

Ibland när jag vaknar har jag fått som myggbett någonstans på kroppen, just nu alldeles i troskanten intill naveln. Andra ställen är benen, magen, ryggen, armarna... Det här händer nån eller ett par gånger i månaden skulle jag tro, alltså inte varje natt men ändå ett regelbundet mönster.

Hur får jag bort krypen, för nåt är det och bort ska de!

Kan det räcka med att byta ut bäddmadrassen eller kan de sitta djupare än så? Det stod i tidningen att man kan se vägglöss med blotta ögat, fullvuxen 4 mm stor, men om jag börjar leta och skulle hitta nåt skulle jag få panik!!!

• Svar på tråden Vägglöss?
  • Anonym (Lusmaja)

Vad skönt att inte vara ensam!
    Har ni gjort något för att få bukt med det eller låter ni dem hållas, som jag gjort hittills?

• Anonym (Lusmaja)

Kan det vara kvalster som ger betten? Men jag har aldrig haft så här förut!

• Anonym (Lusmaja)

Någon annan som har råd eller tips?

• Anonym (Lusmaja)

froggo skrev 2007-12-01 11:50:15 följande:

Bett som liknar myggbett kan också komma från loppor som katten dragit med sig in. Vår katt tog med sig råttloppor till vår säng (vi fångade en tillslut och veterinären identifierade den). Det kan vara jättesvårt att hitta dem men har ni katt som går ute kan jag rekommendera att katten inte får sova i sängen och tvättning av katten med Dermocanschampo samt behandling med Frontline.
    Usch!!! Råttloppor!!! Usch!!! Nej, vi har inga andra husdjur än de vi har i sängen och några silverfiskar här och där...
  • Anonym (Lusmaja)

Jordloppor - Tack för ditt inlägg! Tänk om det kan vara små harmfulla(???) jordloppor som barnen släpat in! Jag vet inte, men på nåt sätt låter det trevligare än vägglöss!!!

Vad kostade förresten Anticimex? Har ni hus eller lägenhet? Och tänk att du nämnde silverfiskar också! Hade ju varit skönt att bli av med dem också!

• Anonym (Lusmaja)

Anonym (jordloppor) skrev 2007-12-06 18:13:26 följande:

Vi har hus, och det gick på försäkringen (vi har tecknat så att vi har anticimex där också).  Ring och fråga dem vad det skulle kosta och ev vad det kan vara Hoppas att ni får bukt med krypen
    Tack för svaret! Har inte fått något bett sen jag startade tråden..... Fast värre än myggbett kliar de inte, fast de är ofta ett par tre stycken ihop...
Svar på tråden Vägglöss?