• Marie Antoinette

Hundägare - har du någon gång tagit med dig hunden in i en butik?

Blir så irriterad på att det är tydligen är OK för många hunägare att ta med sig hunden in i butiker och gallerior. På större klädbutiker ser jag alltför ofta hundägare som kollar på kläder och håller i sina småhundar samtidigt.
    Varför tar man med sig en hund in i en butik? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-25 18:23:54:
    OK vi bortser från butiker där hundarna "måste" följa med, till exempel för att prova ut halsband och dylikt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hundägare - har du någon gång tagit med dig hunden in i en butik?
  • Bessi

man får väl inte gö det heller på grund av allergi?

• LillaLulla

Ja, på ställen där det är tillåtet ser jag inte varför jag ska lämna Rally i bilen bara för att det irriterar dig?

• Ch Belair

Nej verkligen inte. Jag tar nämligen hänsyn, dels till lagen som finns i många affärer, dels för allergiker och dels för de som är hundrädda.

• Marie Antoinette

LillaLulla

Det kanske inte är så schysst mot allergiker om var och varannan hundägare ska dra med sig hunden in? Fast visst, är det önskvärt från butiken säger jag inget om det.

• saraseal
    Bessi skrev 2007-11-25 17:59:58 följande:
    man får väl inte gö det heller på grund av allergi?
    det är tillåtet om de inte serverar mat eller mataffärer om inte annat anges, oftast så är det djurförbud skyllt vid Entren

Jag tar med vovvarna in i affärer där de är välkommna, dvs inte bara ej förbjudna. Tex i djuraffären
  • SunnyBunny

Jag har oxå sett ofta att de tar med sina hundar in på NK här i stockholm bland annat..såna där små små hundar i väskor..haha..Undras om jag skulle vart välkommen in dit med mina förra hund exempelvis, en stor gran danois..hahaha

• kodoktorn

På tex Åhléns står det ingen skylt om att man inte får ta med hunden in, jag tycker ändå inte att det är ok att ta in den. Tänk på alla allergiker!

• Dark Angel

Den enda affären jag har haft med mig hundarna in är lantmännen. För att prova ut halsband mm.

• Venus från Milo

Har hänt ett par gånger att jag har haft med hunden in i små affärer. Men då har jag alltid frågat om det är ok först. Videoaffären för att lämna tillbaka en hyr- DVD t ex. Snabbt in, snabbt ut.

Mataffärer och klädaffärer t ex. skulle jag inte ta med hunden in i. Bara för att jag inte bryr mig om jag hittar något hundhår i maten eller har kläderna fulla, så betyder inte det att alla andra skall råka ut för det.
    Som hundägare är det din skyldighet att visa hänsyn till andra ickehundägare. Man får underlätta för hundrädda och allergiker så gott man kan. Jag kan inte undvika att få med mig hundhår när jag går ut. De finns där även om jag sanerar hela lägenheten och köper nya kläder, men jag behöver inte sätta själva hunden under näsan på en allergiker.

• Marie Antoinette

DarkAngel
    Där har du en poäng, jag uppdaterar trådstarten.

Svar på tråden Hundägare - har du någon gång tagit med dig hunden in i en butik?