• Fru O Mamma Kokkonen

Recept! Vill ha massor av recept på "Billig och Stark" mat.

Jag vill ha massor med recept!
    Jag älskar kyckling och ris. Risotto m.m. men nu börjar det bli enformigt. Jag har inte mycket pengar till mat och behöver då kombinera detta å få de så billigt som möjligt. Storhandlar så jag har kött, köttfärs och kyckling.
    Men jag vill också gärna ha heta billiga tips på något med fisk. Älskar lax.. det här är svårt..
    Lycka Till.
    Recept, pris, inköpslista, bilder m.m.?

• Svar på tråden Recept! Vill ha massor av recept på "Billig och Stark" mat.
  • Nyfiken gul

het tonfiskröra

Den här kan du göra antingen så tonfisken blir varm eller så häller du tonfisken ovanpå precis när du serverar på tallriken.

1 stor gul lök fräses i lite olja
    3 rejäla vitlöksklyftor pressas eller hackas ner
    1 burk krossade tomater hälles ner + en halv burk med vatten
    Smaka av med salt o peppar

Vill du ha varm tonfisk rör du ner en burk tonfisk i vatten i såsen och låter puttra 1-2 min.

Servera med ris eller bandspagetti

Vill du ha tonfisken kall så häller du först på såsen o toppar sen med en klick tonfisk.

• Fru O Mamma Kokkonen

Å lät riktigt mums =D Glömde skriva att min sambo är allergiskt mot vitlök och massa annat.. men främst vitlök.. Ska testa det i helgen iaf..

• mosterYster

Ingefära, sambal oelek

Färsk koriander, sambal oelek

Detta är två kryddningar du kan sätta sprätt på det mesta med!

• thesecret
    Nuttans Mamma skrev 2007-11-25 20:10:18 följande:
    Jag vill ha massor med recept!Jag älskar kyckling och ris. Risotto m.m. men nu börjar det bli enformigt. Jag har inte mycket pengar till mat och behöver då kombinera detta å få de så billigt som möjligt. Storhandlar så jag har kött, köttfärs och kyckling.Men jag vill också gärna ha heta billiga tips på något med fisk. Älskar lax.. det här är svårt.. Lycka Till. Recept, pris, inköpslista, bilder m.m.?
    min köttfärsås,obs stark!

köttfärs
    morot
    cayennepeppar
    curry
    kanel
  • thesecret

moroten ska vara riven...

Svar på tråden Recept! Vill ha massor av recept på "Billig och Stark" mat.