• Anonym (desperat)

i desperat behov av pengar

Hej alla
    Jag har stora ekonomiska problem och jag behöver hjälp!!
    (glöm sex och sånt!!)

Jag vill kunna tjäna pengar snabbt för att hjälpa av min ekonomi som strular varje månad! Jag ligger i kraftigt underskott varje månad, minst 5000kr!

Jag vet inte vad jag ska göra.. jag har två barn, jag jobbar heltid och tjänar skit, ingen utbildning. Jag har dragit på mig skulder för att täcka månadsekonomin men det har bara lett till en förvärrad situation. Jag har även städat hos folk kvällstid men det ger så dåligt betalt och tar lång tid (den tid tar jag från mina barn). Banbidraget (skäms) spenderas innan den når kontot. Jag vet att det är dåligt, har inget val!! VAd ska jag göra? snälla förslag? Tips? HJÄLP?

Snälla jag är verkligen desperat, jag gör VAD SOM HELST men

INGET sex, jag säljer INTE sex, inga trosor eller nåt liknande, inte T6 eller C6, jag gör verkligen annars vad som helst!! VAD SOM HELST!

Jag behöver hjälp! Tips! Råd vad som helst för att få min ekonomi gå ihop och får vardagen fungera! Snälla någon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 11:24:00:
    Mina utgifter består till en större del av skuldbetalningar till olika krediter och lån. Som jag sa i början att jag drog på mig en massa skulder just för att skjuta in pengar för att klara av månaden.

Mina utgifter består som vanligt barnomsorg, el, mat, kläder och div kostnader för barnbehov. Ingen tv avgift då jag sålt den. Inga fickpengar, ingen frisör inga kläder till mig. Pappan hjälper med det lilla han kan.

Och studera..snälla.. det går inte ihop NU när jag jobbar heltid och även exkta ibland med den lön jag har, ska jag studera och sänka lönen? Ja då tar socialen över mina barn.

Jag vet att alla ni tycker att jag ska "sänka utgifter" "handla smart" mm, men nu är jag i en desperat situation och att sänka utgifter HJÄLPER inte längre. Räkningar måste ju betalas! Så är det. Och jag har även hunnit samla på två betalningsanmärkningar, så det ser inte så bra ut. Jag behöver tips & råd på AKTUTHJÄLP inte på hur jag lever klokt på långsikt. Långsikt finns inte för mig längre, jag sitter redan i skiten!

• Svar på tråden i desperat behov av pengar
  • Hon Tiger

Jag röstar på kronofogden också.. du slipper oron och du får en JÄMN betalningsplan som tar slut så småningom.. och du blir av med dina skulder... plus att du också kanske känner dig motiverad till att betala och ägna dig mer tid åt din familj. Be (om möjligt) dina barns pappa om stöd, inte ekonomiskt.. utan att bara stötta dig att göra det tillsammans.

Det kommer att ordna sig. Tappa inte hoppet.

Starkt och beundransvärt av dig att inte "sälja" dig själv, stå på dig tjejen!

Mamma Tiger

• Anonym (desperat)

maila mig snälla på sol_klar@yahoo.se

Jag är KLART intresserad av det du föreslår! snälla? Jag är seriös. Jag behöver verkligen hjälp! Jag är schysst och har folk som kan intyga det, ifall det handlar om lån eller så. Hör av dig snälla.

Kram (hoppas hoppas)

Exchange skrev 2007-11-26 23:21:56 följande:
    spara datorn
  • Anonym (Behövs)

En sån som du behövs i politiken. Ensamstående, kanske inte jättehögt utbildad, vet hur det är med tight ekonomi och dessutom ensamstående med barn. Gå med i ett parti och jag lovar dig att du får uppdrag. Betalda dessutom, vilket är bra för dig själv och bra för samhället som behöver såna som dig!!!

Kram o lycka till!

• Exchange

TS jag kommer att höra av mig till dig via mail.

Dock blir jag någo upprörd över att någon då tagit sig tid att "maila en vän" som inte har en blekaste aning om hur det fungerar med avskrivna saker och saker som ändå ska slängas.

Tråkigt och upprörande för jag får höra via mail att jag skulle syssla med "förskingring" och "trolöshet mot huvudman". Mycket tråkigt särskilt när man är snäll och delar med sg av värdefulla tips.

Jag kommer inte att svara på fler inbox pga detta. Det var inte kul att höra alls.

• Matheus mamma

Mirris; Coolt att du kunde sälja saker du inte behövde så slipper du känna att du måste köpa tillbaka allt sen!

Sarahs lyx och lantblogg
  • Little M
    Exchange skrev 2007-11-27 08:37:15 följande:
    TS jag kommer att höra av mig till dig via mail. Dock blir jag någo upprörd över att någon då tagit sig tid att "maila en vän" som inte har en blekaste aning om hur det fungerar med avskrivna saker och saker som ändå ska slängas. Tråkigt och upprörande för jag får höra via mail att jag skulle syssla med "förskingring" och "trolöshet mot huvudman". Mycket tråkigt särskilt när man är snäll och delar med sg av värdefulla tips. Jag kommer inte att svara på fler inbox pga detta. Det var inte kul att höra alls.
    Åh va synd jag som just satt o leta efter bra tips att ¨få ihop pengar
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Behövs) skrev 2007-11-27 08:18:58 följande:
    En sån som du behövs i politiken. Ensamstående, kanske inte jättehögt utbildad, vet hur det är med tight ekonomi och dessutom ensamstående med barn. Gå med i ett parti och jag lovar dig att du får uppdrag. Betalda dessutom, vilket är bra för dig själv och bra för samhället som behöver såna som dig!!!Kram o lycka till!
    Eh? Undrar verkligen varför en ensamstående mamma som INTE kan klara sin ekonomi behövs i politiken? Det skulle ju vara bättre med en som KAN klara sig. Ditt förslag är både skrattretande och löjligt! Mirris däremot verkar vara en tjej som kan trolla med knäna!
  • Anonym

Det finns ingen möjlighet för dig att se över hur du bor?
    Ändra boende så man kan komma närmre jobb/dagis och även kanske sänka sin månadskostnad. Flytta till något mindre?
    Boendet brukar ju överlag vara den största posten bland utgifterna.
    Lycka till

• Anonym (Jie)

Anonym (desperat) skrev 2007-11-27 00:43:09 följande:

maila mig snälla på [email protected] är KLART intresserad av det du föreslår! snälla? Jag är seriös. Jag behöver verkligen hjälp! Jag är schysst och har folk som kan intyga det, ifall det handlar om lån eller så. Hör av dig snälla. Kram (hoppas hoppas)
    Lån?? I din sits skulle jag inte låna av folk då du, missförstå mig inte nu.... inte klarar av att betala tillbaka.
    Du måste försöka hitta andra sätt, gå till kyrkan de kan ställa upp att hjälpa, sök fonder. Låt skulderna gå till kronofogden och gör en avbetalningsplan.
    Klarar du dig inte sen? kolla sociala kanske ligger du under normen?
    Men för guds skull inga mera lån, såvida du inte kan ta på bank å sänka dina kreditkostnader.
  • DIVGRL

Du kan få hjälp av banken med ett sk saneringslån. Det är lite högre ränta men du kan samla alla dina skulder och inte betala så mkt varje månad.

Det lånet kan man få även om man har betalningsanmärkningar. Däremot måste du kunna visa alla dina skulder och visa att du har full koll på dem.

Lycka till nu!!

• Anonym (desperat)

Tack snälla! Jag behöver höra ptminstone vad du har att erbjuda för möjlighet sen får jag ta ställning om det är nåt jag klarar av eller ej. Tacksam verkligen om du hör av dig! Riktigt tacksamt att du svarar mig per mail!

Mvh
    (slutar inte hoppas)

Exchange skrev 2007-11-27 08:37:15 följande:
    TS jag kommer att höra av mig till dig via mail. Dock blir jag någo upprörd över att någon då tagit sig tid att "maila en vän" som inte har en blekaste aning om hur det fungerar med avskrivna saker och saker som ändå ska slängas. Tråkigt och upprörande för jag får höra via mail att jag skulle syssla med "förskingring" och "trolöshet mot huvudman". Mycket tråkigt särskilt när man är snäll och delar med sg av värdefulla tips. Jag kommer inte att svara på fler inbox pga detta. Det var inte kul att höra alls.
  • Anonym (desperat)

jag bor inneboende.. redan snålast man kan komma till

Anonym skrev 2007-11-27 09:22:37 följande:
    Det finns ingen möjlighet för dig att se över hur du bor?Ändra boende så man kan komma närmre jobb/dagis och även kanske sänka sin månadskostnad. Flytta till något mindre?Boendet brukar ju överlag vara den största posten bland utgifterna.Lycka till
Svar på tråden i desperat behov av pengar