inte bjuden på kalas
Jag har aldrig skrivit in till forumet förr, men är så arg och ledsen just nu att jag bara måste få det ur mig. Känner mig urfånig och kan därför inte prata med några vänner om detta. Lämnade fyraåringen på dagis idag. En i gruppen ska ha kalas. Inbjudningslapparna hänge på hyllorna såg att många var bjudna (kanske alla grabbarna - osäker eftersom min son var ledig i fredags så många hade tagit sina inbjudningar. Sonens absoluta bästa kompis var bjuden men inte min son. (de två är har växt upp nästan som syskon, har känt varandra sedan födseln och är otroligt tajta). Än så länge har inte sonen upptäckt det där med att vissa är bjudna och andra inte - men det är klart att han kommer förstå det. Jag blev så j-vla förbannad. Uppmärksammade personlen på att det inte är ok att hänga inbjudningar på dagis när bara vissa är bjudna - vilket de också tycker är en självklarhet och ska ta upp i föräldragruppen. Men det som jag tycker är jobbigast är min egen reaktion - jag blev jätteledsen över att min son inte blev bjuden, vad är det för fel på honom, varför väljer de att bjuda hans absoluta bästis och inte honom? Tänk om alla killarna utom min son är bjudna? Urlöjliga tankar som jag skäms för. Och säkert handlar det om att jag återupplever egna minnen från att inte vara bjuden, bli lämnad utanför. Inte så att jag var mobbad men alla har vi väl upplevt som barn att vi blivit bortvalda. Jag skäms över att jag blev så ledsen och jag vet inte hur jag ska hantera det. Kan ju inte gärna fråga föräldrarna varför min son inte blev bjuden?