• Boblins

Hur lång är er 2-åring???

Hej

Undrar hur lång er 2-åring är eller var vid 24-månadersålder???
    Min Gosse var väldigt lång innan men kompisarna har vuxit ifrån honom???????
    Är detta något som kan skifta så??
  • Svar på tråden Hur lång är er 2-åring???
  • ia25

Maja var 90 cm lång och vägde 14 kilo

• mirre2

90 cm e inte kort för att vara 2år (24mån) eller din son e kanske äldre?

Boblins skrev 2007-11-26 20:34:32 följande:
    Just nu är han 90cm men alla andra ser sååååå mycket längre ut!Bara de följer sin egen kurva såDå var han nog rätt lång ändå MEN han går ALDRIG Upp i vikt!!!!!!!!!!!!! supersmal vad vi än gör!!!!! väger 12,8.
  • FridaE

Min son var 92 cm när han var 2, vägde då runt 14kg. Sen fick han ett redigt viktuppgångshopp i somras och nu vid 2.5 år väger han 15-16 kg och är 96 cm.

• katinka1

Med ganska exakt två år var sonen 87,5 cm lång och vägde 12,9 kg.

• Tant Green

Vid 2 år och 3 månader är min dotter 91 cm och jag tycker hon ser längre ut än de flesta jämnåriga (det är väl strax över medel). Nu väger hon 13,7 kg men när hon hade varit sjuk en vecka vägde hon 12,7 och jag tyckte att hon fortfarande hade en hel del "bebishull" (åtminstone armarna och benen är inte direkt smala!).

• minigido

Sammy blir 2 den 19 dec o e 88,5cm lång o väger 11,9kg

• Boblins

Han är ju helt klart inom ramen av normallängd.
    Nu vet jag att denn tråd handlar om längd och vikt men jag undrar om fler här har problem med potträningen?
    Min son säger kissa och drar av sig byxor och blöja, sätter sig på pottan några sekunder sen går han ingen UTAN att ha kissat??
    Får inte honom att kissa överhuvud taget HJÄÄÄÄLP

• CeeJay

Mina döttrar har varit 88 resp. 90 cm långa vid 2 år. Äldsta tjejen var 4 cm längre vid födseln och var alltså 2 cm kortare än lillasyster vid 2 år

Ang potträningen råder jag er att vänta. Min stora tjej började vi potträna när hon var runt 2 år - hon blev torr på dagen när hon var 3...

Lilltjejen är precis fyllda 2 år och har själv tagit tag i potträningen Hon har fortf blöja mesta tiden men tar av den och kissar ofta på potta och toaletten.

Det är ingen idé att påskynda någonting de inte är mogna för. Bättre att vänta in och låta barnet styra. I det långa loppet spelar det ju ingen roll om man blir torr när man är 1,5 år, 2 år eller 3 år.

• mialisa

Lucas är 26 månader o är ca 90 cm lång och väger 13.5 kg.

• WilleNova

Nova blev 2år den 7 september och väger nu ca 10 kg och är runt 82cm

• Joppis81

81 cm var min lillfis vid 24 mån, nu är hon drygt 28 mån och 85 cm lång/kort.

Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • verrron

Dottern blir snart två och hon är kanske en 85 cm lång (kort, ligger på strax under -1) och väger nästan 13,5

• lurksmulan

Ha ha, jag tittade på sonens uppgifter och ser att det senaste som ligger inlagt är när han var 1 år 3 månader. Då vägde han 12500 g och var 83 cm!  

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Lotten

Min son är 21 mån och är 90cm lång och väger snart 13,5kg. Hoppas han snart stannar lite i växten. Min dotter var 87cm lång och vägde 10,7kg när hon var 2år

Svar på tråden Hur lång är er 2-åring???