• Lillatroll

När börjar barn använda möbler?

Funderade lite på att det kanske är dags att köpa några barnmöbler till sonens rum. Men insåg sen att jag har ingen aning om när barn börjar använda eller tycka om möbler. Sonen gillar mest sin mysmadrass som är på golvet Glad
    Så jag tänkte fråga här på FL när era barn har gillat att ha något litet bord och stol eller en liten fåtölj? Och ge gärna något tips på vad som kan vara bra att köpa.  
    Kan tillägga att min son är 16 mån gammal.

• Svar på tråden När börjar barn använda möbler?
  • Tant Green

En liten låg, mjuk fåtölj använde dottern innan 1-årsdagen, jag minns inte exakt när. Första kontakten med litet bord och stolar var nog när hon började på dagis vid 15 månader men då ramlade hon av dem hela tiden Hon fick själv bord och stolar i 2-årspresent, men då hade hon ju tyckt om dem ett bra tag. Vi köpte på IKEAs, eftersom det lätt blir mycket ritat på bordet så ville vi inte ha något dyrt

• Fru Indosaurie

vi har en lägre stor rottingfotölj i dotterns rum. Den har hon använt ganska länge nu, hon är 15 mån.
    bord och stolar blir det nog inte än på ett tag.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Sesamfrö

Nea började gilla sin första stol när hon fyllde 1. En liten mjukis stol som hon kan bära med munnen. Bara för att se om hon gillade den. De gjorde hon, sen fyllde vi på med en lite "hårdare" stol och nu även köpt 2 pallar. Ska till Ikea på lörda så då blir de bord och stolar

• lejonkungen

Min son är 18 månader och har bord och stolar i sitt rum och älskar att sitta där och leka. Han har haft det i några månader, men det var först för ca 2 månader sedan som han satte sig där själv och lekte.

Funderade på att köpa en mysig fåtölj till honom i julkapp, men det måste vara med tvättbart tyg... Flört

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo 060519 ♥¸.?°´¯) ♥
  • jmmm

vår tös på snart 15månader har gillat sitt möblemang i ca 1 månad nu. det har funnits på hennes rum i ett års tid, fick det i dop present av oss. men de e först för 1-2 månader sen som hon har börjat gå in i sitt rum o leka kan tillägga att hon själv klättrar upp på stolen eller kistan o sätter sig o ibland vidare upp på bordet

• Livshlädje

Vår dotter är 14 mån och vi har nyligen köpt ett litet bord o två stolar - och hon älskar att bara ta sig upp på o ner från stolen.. Hon sitter också gärna där o lägger pussel o så.. När möblerna var nya för några veckor sen så kunde hon inte sätta sig själv på stolen, men lärde sig efter några dagars intensivträning..

Vi såg på henne att hon tyckte om att sitta på låg höjd - använde bland annat nedersta hyllan i kylskåpet som "stol"..

Svar på tråden När börjar barn använda möbler?