Inlägg från: hannandreas |Visa alla inlägg
  • hannandreas

Pappa i Örebro vår/sommar 2008?

Hejhej.

Jag väntar en knoddas som är beräknad 20 april 2008. Ska bli grymt kul. Bor i Baronbackarna i Örebro men skulle helst vilja flytta till något annat område i Örebro typ norr iaf inte baronbackarna. Var på väster bor du? Vilken gata?

• hannandreas

Ja, första barnet. Ska bli görsköj. Ska ni också få första barnet?

• hannandreas

uj. Ser att jag förlorat mark här i forumet. Ursäkta uppehållet. Vi har kommit fram till vecka 30 och det går ruggigt fort fram. Själv måste jag få ngt nytt jobb. Ser inte så skoj ut med pappadagarna och ersättningen då jag blev av med jobbet 13 januari. Hoppas få en sjyst SGI på FK så man kan få hyfsat sjyst ersättning på pappadagarna. Såg ni hade diskuterat ålder. Har BF 20 april och är själv 27 år gammal (28 år 4 sept). Vad har ni för bilar idag? Håller på att ta körkort och tänkte därefter skaffa bil. Kan vara kul att höra vad andra kör lite grann.

• hannandreas

Passat kombi 04 låter bra. Föredrar kombibilar. Just nu övningskör jag med en Volvo S40 på trafikskolan.

Medivh, hur gör du för att transportera dig här i Örebro? Det är ju mycket lättare att ha bil när man ska handla exempelvis.

Är det någon av era kvinnor som fått foglossningar? Min har haft det i veckan. Ingen rolig historia. Så jobbigt att känna sig så maktlös för man kan ju inte direkt göra något för att få dom att försvinna. Ha det bra grabbar

• hannandreas

Vi planerar att bo kvar i Baronbackarna i iaf 1 år. Har en tvåa här som kostar ca 3800 i månaden inkl hemförsäkring. Med tanke på hyran och att vi har skaffat diskmaskin nyligen som vi troligen får in snart så är det lite dumt läge att flytta. Även om vi har nära till Eurostop så är det så otroligt bökigt att handla. Släpa kassar mm. Visst är det billigt med busskortet för 360 spänn. Kommer nog ha kvar det när skaffat bil för att spara pengar och miljö. Men bil ska vi ha. Så småningom iaf. Kollar bilar i ca 30´000-kr-klassen. Vi är väl mest inne på någon volvo. Såg en Volvo för några veckor sen på blocket med turbomotor. Fick höra sen vad den skulle kosta att helförsäkra. Huh. 1500-1700 per månad (nu går ju det att få ner en tusenlapp i månaden om man inte har turbomotor). Varning för alla turbo-bilar!!!! Oekonomiska saker.

Johan76, hur ser dina framtidsplaner ut med boende?

Ha det väl grabbar

• hannandreas

Nej. Går redan i en på Mikaeli. Den har varit helt fantastisk och jag råder alla pappor att vara med så mycket det bara går. För mig har det inneburit att jag har fått större säkerhet bland annat om allt som har med bb att göra. Kommer känna mig mycket säkrare på förlossningen och på bb och överallt med den infon. Kan varmt rekommendera föräldragruppen

Svar på tråden Pappa i Örebro vår/sommar 2008?