Inlägg från: medivh |Visa alla inlägg
  • medivh

Pappa i Örebro vår/sommar 2008?

Hej på er! Jag ska ha en bebbe i April, blir min tredje :)

• medivh

Näeh, jag är into orolig :) det kommer sen, när hon säger 'det är dags nu' och man inte har nån barnvakt åt dom andra :)

• medivh

Hannandreas, Första Barnet. (20apr)
    Johan76, Första Barnet. (7maj)
    medivh, Tredje Barnet. (25apr) (har även en bonusdotter)
    Dannestone, Första Barnet. (maj)

• medivh

Jag såg och kände sparkar inatt.. HELT underbart!

• medivh

vi är ganska överens, BM trodde det skulle bli en pojke, och hon kom inte på några bra namn, så det blir nog det jag vill ha :)

• medivh

Åh, Tybble är ju nära hit, kanske vi kan gå ut o gå med barnvagnarna när de små har tittat fram, jag bor i Brickebacken.

• medivh

mm, jag var tvungen att cykla till stan för att hinna med bussen till jobbet förut, jag hade så jävla ont när jag kom hem på kvällarna.. men nu är jag föräldraledig, så jag slipper cykla alls :)

• medivh

Johan76, Första Barnet. (7maj) (32 i sommar)
    medivh, Tredje Barnet. (25apr) (26 i sommar)(har även en bonusdotter)
    Dannestone, Första Barnet. (maj)

• medivh

Fyll gärna i och skicka om när något ändras, på så sätt har vi en uppdaterad lista.

Johan76, Första Barnet. (7maj) (32 i sommar)

medivh, Tredje+1 Barnet. (25apr) (26 i sommar)

Dannestone, Första Barnet. (maj) (31 i vår)

GnomeFoot Första Barnet? (26 januari)

• medivh

Föräldragrupper är JÄTTEBRA för förstagångsföräldrar, jag har fått många vänner genom dom jag varit i(gått i 2, sambon ville inte den här gången), och man kan få svar på alla möjliga fågor man har och även såna man inte har tänkt på då andra föräldrar funderar på olika saker.

och efter förlossning kan det också vara bra att träffa andra föräldrar/familjer, i Brickebacken har vi en Familjecentral, som är som en Öppen Förskola ungefär - Jättekul att umgås med andra föräldrar, ta en fika o leka med barnen/barnet.. och så slipper man städa själv.. det ska tydligen finnas några familjecentraler till i stan, jag vet att det finns en i vivalla, men dom andra har jag ingen koll på.

• medivh

vi har vårat skötbord isärskruvat i förrådet.. byter på tvättmaskinen, soffan, sängen.. man byter där man är.. lättare att flytta en blöja och ett paket våtservetter än att lyfta upp en bajsig bebis :)

lat? NÄHÄ!

• medivh

Vad roligt GnomeFoot, lycka till!

• medivh

ingen bil, inget körkort :) vill ha en skoda octavia när det blir dags med sånt.. bra fästen för barnstol i den, billig att köra, billig att laga.

• medivh

Buss såklart.. 360kr i månaden för att åka vart som helst i stan, mycket billigare än bil :)

Svar på tråden Pappa i Örebro vår/sommar 2008?