Inlägg från: Johan76 |Visa alla inlägg
  • Johan76

Pappa i Örebro vår/sommar 2008?

Halloj! Finns det ngn mer förväntansfull därute som ska bli pappa våren ´08 i Örebro? Hör av er, //Johan

• Svar på tråden Pappa i Örebro vår/sommar 2008?
  • Johan76

Tjena! Vi hade lite flyt och fick tag på en lgnhet i Stjärnhusen, har inte bott här så länge, flyttade in i slutet av Juli men trivs riktigt bra. Är det första barnet eller?

• Johan76

Japp!! Det är första barnet här med, ska bli super kul samtidigt som man oroar sig en del. Har iaf varit på UL och få se den lilla, helt otroligt coolt,graviditeten känns mer "grepp" bar nu på något sätt.

• Johan76

Halloj! Grattis! Då tillhör du den mer rutinerade skaran pappor i denna tråd =) Man är säkert lika nervös inför det tredje barnet men man har ju ändå rutinen om hur det går till under förlossning osv..Stort Grattis..

• Johan76

Tjena Danne! Grattis, en Maj bäse precis som vi. kommer ni ifrån Örebro? Vårat är planerat runt 7:e Maj, kanske vi ses på BB då =) Tar med 2 cigarrer utifall. God fortsättning, gott nytt år!

• Johan76

God Fortsättning på er!

Absolut, vi ska på besök på BB innan det är dax. Det är första barnet för oss. Var efter mycket funderingar och beställde en vagn nu i mellandagarna.läste här att köpa vagn får bilköpet att verka enkelt, det ligger lite i det,finns mycket att välja på.

Kände för första gången en spark här om dagen, otrolig känsla.

ha det fint
    //J

• Johan76

Tjena på Er! Hur har ni det? hur har ni det med namn på bäbisen? Är ni överens? =) Här hemma diskuteras det friskt. Inte helt enkelt det heller...

Trevligt Helg!
    //J

• Johan76

Stämmer, har man några bra alternativ på namn faller det sig kanske helt naturligt när man väl ser barnet.

Tybble, där ser man, vi kollade på en lägenhet där när vi var i flyttar tagen.

• Johan76

Hej på er! Allt bra? Har vi talat om vilken ålder vi har? Kommer ej ihåg, själv blir jag 32 i sommar =) Trevlig helg!

• Johan76

Tjena!

Jo vi har tänkt oss gå med i föräldragruppen som arrangeras av BVC, jag tycker det verkar vara bra och som "Medivh" hoppas man ju träffa andra par som man kan umgås med. Sen vill inte jag heller bli ngn "latte" farsa och hänga på fik, inte min grej. Pappa grupper och familjecentraler har jag ingen koll på, men ska efter vad som erbjuds.

• Johan76

Tjena Grabbs, hur går det för er? Vi har gått in i vecka 26 nu, var på besök hos BM i veckan, allt ser bra ut.Fick lyssna på hjärt ljud och, jäkligt mäktigt. kunde dock inte höra ngt i trä luren trots att barnmorskan sa att det hörs tydligt? Mest sus om ni frågar mig, men hon lovade att lära mig hur man gör.

Idag köpte vi sköt bord! Vilken milstolpe att skruva ihop sitt första skötbord, häftigt, detta händer verkligen!

Ha en fin söndag kväll nu, här blir det "ful" mat och soffan =)

• Johan76

Härligt, hörs att du har rutin på detta =) själv har man ingen aning.. Önskar Va skoj GnomeFoot lycka till! Får tala om sen vad det blev =)

• Johan76

Grattis Zynx, hur var det? Gick allt enl planerna?

• Johan76

Grattis!! Shit va roligt!! Stort Grattis till er.

• Johan76

Ser fram emot den tiden..Är i v.28 nu, går fort nu på slutet =)

5 timmar, det var snabbt, jag tycker dom flesta man hör håller på bra mycket längre. Själv hoppas jag på en snabb förlossning =)

• Johan76

Halloj, Visst går det fort, vi är redan i v.29 =) Bilar ja, vi åker en Passat kombi 04. Har den även i tjänsten och den har fungerat utmärkt dom 4 år jag har haft den. Nu ska den dock bytas och jag vet inte till vad? Nu när man ska bli föräldrar är ju säkerhet och utrymme något som man tittar extra på inför bil byte.

• Johan76

Tjena Grabbs!

nej inga foglossningar här, däremot div andra krämpor som jag står maktlös inför =( Det måste vara tungt och påfrestande nu sista tiden för min hunny.

Vore toppen om man skulle klara sig med buss, för min del går det inte då jag åker mycket bil i tjänsten, sen skulle vi inte klara oss utan bil iaf då min sambo´s familj bor på annan ort. Smidigt att handla osv men fan va dyrt det är, och värre blir det. man undrar hur det ska bli, ska alla bo i stan sen eller?

Nej man får ta och flytta till Toscana och bli vin bonde =)
    Ha det fint!

• Johan76
    Svar på #55
    Tjena på Er!

Vi flyttade in i den här lägenheten vi har nu i somras så vi planerar väl inte direkt för någon flytt. Lägenheten är skit bra och ute miljön är perfekt att ha småttingar i. Mycket grön ytor och lekparker,pool för dom lite äldre barnen. Men visst vill jag ha hus, det känns som att det är målet. Att få ha sitt eget,fixa och trixa det vill jag och min donna. Vi tittar runt lite på både hus / radhus. Det är ju sånna sjuka priser, fan, och ska man bo lite billigare, ja då måste man lämna stadsgränsen och då var det det där med bilar igen =) 2 bilar, pendla till jobb, skjutsa barn osv, det är inte billigt det heller.
    Men hus blir det någon gång i framtiden iaf, inte just nu dock.

Nej, nu är det fredag kväll, dax att ta fram en kall pilsner och laga lite mat, Önskar er alla en trevlig helg!
  • Johan76
    Zynx skrev 2008-02-22 18:38:05 följande:
    Johan76: vi funderade lite på det där också när vi köpte hus. Men med tanke på att huset vi köpte skulle kosta 1mille mer i stan så var det inge snack om saken. Man kan köra j...igt mycket bil för en miljon :-P
    Jo visst är det så, är helt med på det. Vart köpte ni?
Svar på tråden Pappa i Örebro vår/sommar 2008?