• isisisis

Flyter dina bajskorvar?

Hon Anna Skipper säger ju att de ska flyta om man äter bra.

Mina flyter aldrig!
    Men jag äter både frukt och grönsaker varje dag....

Hur är det med era.Flyter de?

• Svar på tråden Flyter dina bajskorvar?
  • sagström

Hörde också på den engelska versionen att de inte skulle flyta för att man åt för mycket fett då. Antar att om man och magen mår bra så kanske man inte ska oroa sig för mycket, flytande eller inte flytande.

• BeataBus
    Bubblan84 skrev 2007-11-27 16:51:53 följande:
    haha oxå funderat över detta..även om jag e nyttigfheten själv kan jag inte få dom jävlarna o flyta
    Testat med flytvästar??

Skämt åsido...Jag har ingen anign om huruvida mina flyter eller inte,...ibland låter den...plopp men mer än så vet jag inte..o inte tänker jag ta reda på det heller...
    *Stolt faster till en Elias född 11/11-07*
  • Lisa1976

Ibland gör dom det! Äckligt för den som kommer efteråt! Det är väl när man äter mycket luftig mat/godis typ popcorn.

• Mornie Alantie

Nope, de flyter bara om jag är väldigt hård i magen, dvs obehagligt hård.

Tycker Anna Skipper mest snackar skit (haha ), har inte hört henne ge ett ända vettigt råd. Det är alltid en massa konstiga preparat som ska till. I det engelska programmet får de ju lära sig äta vanlig mat, bara rätt saker och rätt mängd.

• Myrtille

Flytande och svårspolad avföring är snarare ett tecken på ohälsa än tvärtom.

• cleopatra2

mm,,men jag äter hälsosamt,känner mig hur pigg som helst och har nästan altid gjord det..men dom flyttar ,jag har dock ingen alls problem att gå på toaletten,jag behöver inte ens pressa..dom liksom flyger bara ut så fort jag sitter))
    Är det ändå ett tecken på ohälsa??

Myrtille skrev 2007-11-27 17:43:47 följande:
    Flytande och svårspolad avföring är snarare ett tecken på ohälsa än tvärtom.
  • Myrtille

Nej, det är förstås inte 100%igt. Mår du bra så mår du bra, men fluffigt, flytande, illaluktande bajs talar för hög fetthalt i avföringen. Det kan bero delvis på dieten, men det kan också tyda på absorbtionsproblem, t.ex vid bukspottkörtelsjukdom.

cleopatra2 skrev 2007-11-27 19:11:30 följande:
    mm,,men jag äter hälsosamt,känner mig hur pigg som helst och har nästan altid gjord det..men dom flyttar ,jag har dock ingen alls problem att gå på toaletten,jag behöver inte ens pressa..dom liksom flyger bara ut så fort jag sitter))Är det ändå ett tecken på ohälsa??
  • Hundkär

Haha vilken länk men synd att den inte var på svenska det är lättare att förstå allting riktigt.
    Undrar vad som är rätt egentligen med om dom ska flyta eller inte.

• frulan

Haha, menade alltså att allt följer tyngdlagen
    Inget kan ju flyta där

• annicavillhabeis

ne...det sjunker...

• cleopatra2

Men min är inte löst alls...det vääääldigt små kulor inte alls löst...

Myrtille skrev 2007-11-27 21:07:17 följande:
    Nej, det är förstås inte 100%igt. Mår du bra så mår du bra, men fluffigt, flytande, illaluktande bajs talar för hög fetthalt i avföringen. Det kan bero delvis på dieten, men det kan också tyda på absorbtionsproblem, t.ex vid bukspottkörtelsjukdom.
  • Hundkär

Men hur ska man veta vad som är bra?

• Eisa

Mina flyter jämt haha, men de är inte svåra att spola ner. Inte luktar det illa heller. Tror att jag har rätt bra skit.

• Lady Godiva

Undrar mest hur man spolar floaters?

• Saltlakrits

Det händer!

Men det händer nog mer ofta att de försvinner helt och att jag undrar om jag har skitit över huvud taget

Mamma till tre underbara barn!
  • Tinzu

hehe en sånhär tråd kommer jag ihåg från förra året

nej. dom flyter inte. sjunker som cement

Svar på tråden Flyter dina bajskorvar?