Flyter dina bajskorvar?
Hon Anna Skipper säger ju att de ska flyta om man äter bra.
Mina flyter aldrig!
Men jag äter både frukt och grönsaker varje dag....
Hur är det med era.Flyter de?
Hon Anna Skipper säger ju att de ska flyta om man äter bra.
Mina flyter aldrig!
Men jag äter både frukt och grönsaker varje dag....
Hur är det med era.Flyter de?
Hörde också på den engelska versionen att de inte skulle flyta för att man åt för mycket fett då. Antar att om man och magen mår bra så kanske man inte ska oroa sig för mycket, flytande eller inte flytande.
haha, ingen aning....
Ibland gör dom det! Äckligt för den som kommer efteråt! Det är väl när man äter mycket luftig mat/godis typ popcorn.
Nope, de flyter bara om jag är väldigt hård i magen, dvs obehagligt hård.
Tycker Anna Skipper mest snackar skit (haha ), har inte hört henne ge ett ända vettigt råd. Det är alltid en massa konstiga preparat som ska till. I det engelska programmet får de ju lära sig äta vanlig mat, bara rätt saker och rätt mängd.
Flytande och svårspolad avföring är snarare ett tecken på ohälsa än tvärtom.
mm,,men jag äter hälsosamt,känner mig hur pigg som helst och har nästan altid gjord det..men dom flyttar ,jag har dock ingen alls problem att gå på toaletten,jag behöver inte ens pressa..dom liksom flyger bara ut så fort jag sitter))
Är det ändå ett tecken på ohälsa??
Hehe...för den som vill läsa mer om olika sorters "poop"
Är på engelska, men där står om floaters...som flera skrivit ovan kan det bero på för mycket fett...
altmedicine.about.com/od/gettingdiagnosed/a/stools.htm
Nej, det är förstås inte 100%igt. Mår du bra så mår du bra, men fluffigt, flytande, illaluktande bajs talar för hög fetthalt i avföringen. Det kan bero delvis på dieten, men det kan också tyda på absorbtionsproblem, t.ex vid bukspottkörtelsjukdom.
Haha vilken länk men synd att den inte var på svenska det är lättare att förstå allting riktigt.
Undrar vad som är rätt egentligen med om dom ska flyta eller inte.
Ingen aning, vi har en tunna
Haha, menade alltså att allt följer tyngdlagen
Inget kan ju flyta där
ne...det sjunker...
Men min är inte löst alls...det vääääldigt små kulor inte alls löst...
haha...kunde inte låta bli...här är en sida till...
en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Stool_Scale
Men hur ska man veta vad som är bra?
Mina flyter jämt haha, men de är inte svåra att spola ner. Inte luktar det illa heller. Tror att jag har rätt bra skit.
Undrar mest hur man spolar floaters?
Det händer!
Men det händer nog mer ofta att de försvinner helt och att jag undrar om jag har skitit över huvud taget
hehe en sånhär tråd kommer jag ihåg från förra året
nej. dom flyter inte. sjunker som cement