• pergobruden

Nån som har mobilabbonemang på Telenor och har tvillingkort?

Har jag fattat rätt isåfall - kan man ha det ena kortet i biltelefonen (har en fast "mobil" i bilen) och det andra i den vanliga mobilen? Ringer det på båda när det ringer? Kostar det extra varje månad?

• Svar på tråden Nån som har mobilabbonemang på Telenor och har tvillingkort?
  • Carand

Hej Pergobruden!

Jag har tvillingkort till mitt mobilabonnemang hos telenor och är super nöjd med det! 

Det ringer bara i ett av korten, men man kan ringa ut med båda korten. Du aktiverar inkommande samtal genom att ringa 333 och sen slå # när du ska byta (dvs när du sätter dig i bilen ex). Det är bara en engångsavgift, tror det är på 250:-. Självklart kan du ha tvillingkortet i din bil och det andra i din "vanliga" mobil. Det är grymt smidigt och enkelt, slipper man byta och krabba.

Mvh
    Carand

• pergobruden

Tack snälla för svar, låter som precis det jag behöver!!!
    /Eva

• pappabus

Jag har duokort på telia och när man stänger av vanliga mobilen så går samtalen automatiskt över till fasta telefonen i bilen .. det är mycket enklare än att hålla på med 333 och #

• pergobruden

Pappabus - är det privat eller företagsabonemang?

• pergobruden

Men du, om det ringer på din mobil när du INTE är i bilen och du inte svarar - vad händer då? Ringer det i bilen då innan telesvar går igång? Eller ringer det bara i bilen när bilen är igång (är mobilen av när tändningen är av?)

1000 frågor......

• Tojje

pergobruden:

Det kostar 40:- extra i mån att ha ett extrakort hos telia, Du kan själv välja efter hur många signaler det skall ta innan den kopplar över till extra kortet.

Det ringer alltid först i första simkortet sedan går samtalen över per automatik till simkort nr 2. Men det är ställbart efter hur många signaler.

Vill du tex bara att de skall ringa i simkort nr2 stänger du bara av mobil nr1.

Det står dock ALLTID skyddat nr när du ringer från mobil nr2 och utåt. detta är default och går INTE att ändra på.

Men du kan ringa ut från båda mobilerna samtidigt, dvs pratar person 1 i simkort1 så kan även en person nr2 ringa ut från simkort 2.

• Tojje
    Tojje skrev 2007-11-28 07:01:02 följande:
    pergobruden:Det kostar 40:- extra i mån att ha ett extrakort hos telia, Du kan själv välja efter hur många signaler det skall ta innan den kopplar över till extra kortet. Det ringer alltid först i första simkortet sedan går samtalen över per automatik till simkort nr 2. Men det är ställbart efter hur många signaler.Vill du tex bara att de skall ringa i simkort nr2 stänger du bara av mobil nr1.Det står dock ALLTID skyddat nr när du ringer från mobil nr2 och utåt. detta är default och går INTE att ändra på.Men du kan ringa ut från båda mobilerna samtidigt, dvs pratar person 1 i simkort1 så kan även en person nr2 ringa ut från simkort 2.
    Ps går att ha både på privat och företagsabb.
  • pappabus

tack för att du svarade åt mig tojje .. men jag har för mig att det kostar 29 per månad eller nåt när jag attesterar min mobilfaktura på jobbet .. men jag blir osäker nu.

• Tojje
    pappabus skrev 2007-11-29 22:34:25 följande:
    tack för att du svarade åt mig tojje .. men jag har för mig att det kostar 29 per månad eller nåt när jag attesterar min mobilfaktura på jobbet .. men jag blir osäker nu.
    [/citat]
    pappabus skrev 2007-11-29 22:34:25 följande:
    [citat]
    I vissa abb ingår den, annars kan de va utan moms eller något, jag bör ha koll på dessa uppgifter. =)
Svar på tråden Nån som har mobilabbonemang på Telenor och har tvillingkort?